05. veebruar 2001, 00:00

Economist: Hoolimata IT-mulli lõhkemistest ja suurtest koondamistest on B2C tüüpi ehk firmalt eraklientidele suunatud e-äri vara maha kanda. Sektori firmade aktsiakursid on tipptasemelt kukkunud küll kuni 98, kuid ala juhtivad firmad, nagu Amazon.com, Yahoo ja eBay, on tegelikult edukad ärimudelid. Kuue-seitsme aastaga on jaburana näivad firmanimed tõusnud maailma enimtuntud kaubamärkide hulka.

Amazon teatas hiljuti 15 töötajate koondamisest, kuid pigem maksab tähele panna seda, et firma aastakäive on kasvanud 3 miljardi dollarini ning esimest korda on lubatud ka pro forma kasumit. Yahool on praegu 236 miljonit registreeritud kasutajat, Amazonil ja eBayl vastavalt 29 ja 23 miljonit klienti. Ning ehkki e-äri kasv on aeglustumas, suurenes üksi läinud detsembris e-müük maailmas enam kui 60. Ja internetti on juurdepääs kõigest 5 maailma elanikkonnast.

Nüüd sõltub palju sellest, kuivõrd edukalt suudavad need firmad oma ärimudelit kohandada, et see paremini teenima panna. Eeldused omal käel hakkama saada on head. Halvimal juhul on ees AOLi saatus ehk ühinemine mõne vana majanduse firmaga.

Svenska Dagbladet: Euroopal on maailmamajanduses praegu pigem tasakaalustav roll, mistõttu võib kahelda, kas kontinendist USA kasvu järsu aeglustumise korral saaks kogu maailmamajanduse jaoks uut ?kasvumootorit?. Siseturgu kaitsev Euroopa ei ole kaugeltki nii suur importija kui USA.

?Ma ei usu, et ränga majanduslanguse korral oleks Euroopa piisavalt tugev, et etendada maailmamajanduse viimase päästerõnga rolli (conumer of last resort),? ütles investeerimispanga Morgan Stanley Dean Witter analüütik Christel Rendu. Seega jääb maailmamajanduse seisukohalt endiselt määravaks, kui kiiresti USA oma majanduskasvu taastada suudab.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:06
Otsi:

Ava täpsem otsing