Rongide tagasitoomine liinile nõuab 145 miljonit

04. aprill 2001, 08:30

Edelaraudtee juhatuse esimees Henn Ruubel hindab rongiliikluse taaskäivitamise maksumuseks 145 miljonit krooni, millele lisanduvad kulutused juba koondatud töötajate uuesti palkamisele ning Tartu depoo taaskäivitamiseks, kirjutab Postimees.

Riigikogu menetluses on kava, kuidas tänavuseks aastaks Edelaraudteele mõeldud 97 miljonit krooni jagada ümber nii, et lisaks Viljandi ja Pärnu suunale jätkuks liiklus ka Kagu-Eestis ja Narva suunal.

Reedel 55 vedurimeest koondanud Edelaraudtee hoiab praegu ametiühingu nõudel kuni mai lõpuni palgal 175 töötajat. Kõigi 230 töötaja palgalpidamiseks oleks Edelaraudtee juhatuse esimehe Henn Ruubeli sõnul kulunud 2,6 miljonit krooni.

Kõrgema palgaga vedurimeeste koondamine tähendab, et kuni juunini teiste töötajate palgal hoidmiseks kulub Edelaraudteel ligikaudu 1,8 miljonit krooni.

Edelaraudtee 26 rongist 18 seisab Tallinnas depoos kasutult, firma maksab nende valvamise eest.

?Kui me pole ühtki rongi maha müünud, siis tuleb liikluse taaskäivitamisel maksta ainult töötajatele. Osa neist on vahepeal ilmaasjata koondamisraha saanud,? ütles Ruubel.

Juhul kui riigikogu jõuab enne otsuse ära teha ja liiklus taastatakse 1. juunist, jääb 175 inimese koondamisraha, umbes 7,5 miljonit krooni, Edelaraudteel alles.

Ruubeli hinnangul on kõige kulukam Tartu depoo taas töölepanek, ilma selleta ei saa aga Kagu-Eestis rongiliiklust taastada. Mullu kulus depoo käigushoidmisele 7 miljonit krooni. Ruubeli hinnangul läheks tänavu vaja neli miljonit, seda juhul kui rongid taas Kagu-Eestis sõitma hakkavad.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing