22. mai 2001, 00:00

Nii näiteks peab Pärnu lõbustusparki linnalt rentiv eraettevõtja laiali lammutama suurel kiirusel pöörleva atraktsiooni Klaabu, sest seda on käigus hoitud kaks korda kauem, kui tehas karusselli 1984. aastal valmistades normiks pani.

Samal põhjusel läheb mahakandmisele eelkooliealistele mõeldud ning pealtnäha ohutu atraktsioon Taiga ning 1982. aastal valmistatud autodroom, mille kasutamise aeg sai täis juba 13 aastat tagasi.

Kolmest ohtlikuks tunnistatud karussellist kaks tiirutasid siiski eilegi ning oma lapselapsega seal lõbutsenud pensionär Salme Paan ei mõistnud ekspertide nii karmi otsust.

?Karussellid on jah ajast ja arust, aga kui need suletakse, pole enam sedagi,? kurtis naine Pärnu Postimehele. Tema hinnangul ei kujuta jalakäija kiirusel liikuv karussell endast kellelegi ohtu.

Pärnu lõbustuspargi atraktsioone linnavalitsuse tellimusel hindamas käinud osaühingu Tehnokontrollikeskus ekspert Heti Elbing möönis, et mõned neist pole ehk tõesti ohtlikud, kuid seadus on seadus ja sellest mööda vaadata ei saa.

Tagasihoidlik Pärnu lõbustuspark ei erine millegi poolest peagi hooaega alustavatest Tallinna või Tartu omadest. Teadaolevalt pole ajast ja arust lõbustusparkides seni juhtunud ühtegi õnnetust, mille saaks vana tehnika süüks panna.

Riiklik kontroll pole lõbustusparkide vastu viimased kümmekond aastat suurt huvi tundnud ning alles eelmisel nädalal võttis tehnilise järelevalve inspektsioon kätte ja hakkas mööda tivoleid sõitma.

Esimesel päeval Tallinna Kadrioru ja Rocca al Mare atraktsioonid üle vaadanud inspektsiooni masinaohutuse peaspetsialist Henn Lillepuu nentis, et probleemid on seal samad mis Pärnuski.

?Kõige ohtlikumad on kiirelt ringi käivad karussellid, Kadriorus oli neist mõnel näiteks sõrestik roostes, samuti ketid ja sõlmed,? kirjeldas ta. ?Kõige tõsisem probleem on see, et keegi pole järginud iga seadmega kaasas olevat remondi ja hoolduse juhendit.?

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing