Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeamet: möödasõidulõigud kaotavad närveldamise

    Maanteeamet alustab järgmisel aastal möödasõidulõikude ehitamist. Esimeseks projektiks saab Ääsmäe-Kernu teelõik.

    Järgmisel aastal alustatakse Eestis uudse kolmerajalise (2+1) lahenduse rakendamist. Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm ütles täna pressikonverentsil, et möödasõidulõigud muudavad liiklemise ohutumaks, sest võimaldab möödasõite planeerida. „Enam ei pea närviliselt tõmblema, vaid saab rahulikult liigelda,“ märkis ta. See välistab ohtlikud möödasõidud ja ka sõidukite juhuslikud vastassuunda kaldumised. „Õnnetused, mis nende kahega pahatihti kaasnevad, on väga kurbade tagajärgedega,“ ütles Urm.
    Esimeseks projektiks saab Ääsmäe-Kernu teelõik, mille ehitamist alustatakse järgmisel aastal ja plaanipäraselt valmib see 2016. aastaks. Teelõigule on plaanitud kokku kolm möödasõidu kohta: kaks suunal Ääsmäe-Pärnu ja üks Kernu-Tallinn. Ühe möödasõiduala pikkuseks on arvestatud vähemalt 1,5 kilomeetrit.
    Lisaks koostatakse ka projekti Kernu ümbersõiduks, mis on plaanitud aastateks 2018-2019. Aastal 2018 alustatakse ka Põltsamaa-Tartu teelõigu etapilise möödasõidualade ehitamisega.
    Urm lisas, et suvistes tingimustes jääb möödasõidulõikude kiiruspiirang tõenäoliselt sada kilomeetrit tunnis, kuid see sõltub erinevatest tingimustest. Näiteks kui on möödasõidud, mahasõidud ja ristmikud teineteisele lähestikku, keskkonnatingimused või teegeomeetria ebasoodsad, siis pole võimalik kiirusepiirangut tõsta. „Sada kilomeetrit tunnis on reaalne lahend,“ ütles Urm.
    Planeeritud mööda- ja mahasõidulõigud ehitatakse valdavalt samatasandilised. Urmi sõnul on küll mitmetasandilised ristmikud ohutuimad, kuid Eesti kõrvalteedelt tulev liiklussagedus ei ole nende rajamiseks piisavalt suur.
    Lisaks 2+1 teelõikude ehitamisele on maanteeametil kaugemas tulevikus, aastatel 2017-2018 plaanis ümber ehitada Tallinn-Narva maantee ja Tallinna ringtee ristmik Väos. Samuti on 2016. aastal kavas ehitada mitmetasandiliseks Sillamäe sadama raudtee. Sillamäe linn koostab praegu detailiplaneeringut, samuti rahastab linn osalist ehitust, makstes kinni ühe viadukti.
    Lähiperspektiivis on Urmi sõnul maanteeametil kavas ka alustada Tallinna ringtee liiklussõlmedega. Esimesena võetakse käsile Lagedi viadukt, seejärel Karla liiklussõlm ja viimasena Põrguvälja viadukt. Hetkel omandatakse maid ja valmistutakse ehituseks.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.