Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volvo uus maastur testib tulevikku Hiina omanikuga

    Tuleva nädala teisipäeval, 26. augustil tõmbab Volvo katte uue põlvkonna XC90 maasturilt, millega on seotud väga suured ootused.

    See on esimene uus mudel pärast seda, kui Hiina miljardäri Li Shufu juhitud Zhejiang Geely Holding Group ostis üles Rootsi kroonijuveeli. See peab tõestama, et uute omanikega on Volvo jätkuvalt ihaldusväärne sõiduriist.
    "Kas nüüd või mitte kunagi," ütles Hakan Samuelsson tähtsa päeva eel Rootsi majanduslehele Dagens Industri antud intervjuus.
    Uue maasturiga, mis on esimene pääsuke kokku viieks aastaks kavandatud 75 miljardi Rootsi krooni suurusest investeerimisprojektist, mis toob turule veel terve rea uusi mudeleid, tahab Volvo müüginumbritega "400 000 klassist" välja murda. Samuti tahetakse järgi võtta BMW-le, Volkswageni Audi divisjonile ja Daimleri Mercedesele, mis on suurimad premium klassi autode müüjad. Uue omaniku ambitsioon on taastada Rootsi 87 aastat vana kaubamärgi hiilgus, mis oli60-70ndatel aastatel.
    Saksa konkurentidega sarnane saab olema ka uue maasturi hinnaklass.
    "Me ei hakka seda autot müüma argumendiga, et see on niisama hea kui BMW või Audi, ainult odavam," ütles Samuelsson.
    Uues maasturis on põhirõhk ohutusel, sealhulgas kokkupõrget vältida aitaval tehnoloogial, mis on erinevalt konkurentidest valdavalt sõiduki standardvarustuse hulgas. Autol on uudsed mootorid ja julge disain, kirjeldas Dagens Industri, mis on uut mudelit juba näha ja katsuda saanud. Salongis aitavad luksuslikku miljööd luua erinevad aksessuaarid - nii Rootsi klaasitootja Orrefors valmistatud kristallnupuga käigukang kui ka kristallklaasist joogiklaasi hoidja. Li Shufu viitega, et Hiinas sõidab auto omanik tõenäoliselt pigem tagaistmel, on uues mudelis Hiina turu jaoks arvestatud.
    Pärast Volvo uut maasturit, mis asendab 2002. aastast tootmises olnud versiooni, jõuavad varsti turule ka järgmised uued mudelid - S90, V90 ning V90 Cross Country, mis peavad kindlustama Volvo tuleviku.
    Uue maasturi tootmine algab veebruaris, kuid tellimusi hakatakse vastu võtma juba nädal pärast järgmise nädala esmaesitlust. Vaikimisi on firma sees uue maasturi mitteametlikuks müügisihiks rehkendatud 60 000 autot aastas.
    Peamiste turgudena visandatakse USAd, Hiinat ja Venemaad.
    Volvo loodab sellest aastast uut müügirekordit. Viimane parim müügiaasta oli 2007, vahetult enne finantskriisi, mil müüdi 458 323 sõiduautot. Aastal 2009, enne kui Geely Volvo sõiduautod USA Fordilt ära ostis, olid müüginumbrid kukkunud 334 808 sõidukile. Tänavu loodetakse müüa 470 000 autot.
    Samuelsson tunnistas DI-le, et Euroopas ja Hiinas läheb müük päris hästi, USAs võiks aga oluliselt paremini minna.
    USAs on Volvo turuosa agentuuri Bloomberg andmeil kahanenud 0,3%-le, Euroopas on see viimased kolm aastat olnud alla 2%.
    "See maastur on Geely ja Volvo esimene lask pärast firmade ühinemist ning nii peab pauk olema kõva ja kaugele kuulda," kommenteeris agentuurile Bloomberg CSC International Holdings analüütik Han Weiqi. "See annab ühtlasi vihjeid, milline saab Geelyle kuuludes olema Volvo tulevik. Siht on kindlustada positsiooni premium klassi automargina."
    Geely ostis 87aastase ajalooga Volvo sõiduautod 2010. aastal 6,45 miljardi dollariga. Tuleval aastal plaanib Volvo sõiduatosid oma uutest Hiina tehastest ka eksportima hakata.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Bigbanki laenuportfell tegi rekordi
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.