Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autohüvitise muutus tuli üllatusena

    Esmaspäevast jõustuv töösõitude hüvitamise uus kord tuli kaubanduskoja peadirektori Mait Paltsi sõnul ettevõtjaile üllatusena, sest erinevate eelnõude koos vaatlemine tekitas segadust.

    Alates 1. septembrist ei hüvitata enam isikliku autoga tehtud töösõite, mille eest ei ole arvestust peetud. Praeguse korra järgi on hüvitamiseks kaks võimalust: arvestust pidamata makstakse töötajale 64 eurot kuus maksuvabalt või on kasutusel sõidupäeviku süsteem, mille alusel hüvitatakse maksuvabalt kõik sõidud 256 euro ulatuses. Viimane piirmäär tõuseb alates esmaspäevast 335 euroni kuus.
    Uut korda kommenteerib kaubanduskoja peadirektor Mait Palts:
    Kui paljusid ettevõtteid ja töötajaid see muudatus koja hinnangul puudutab?
    Vastavas seaduse eelnõu seletuskirjas, millega 64 euro hüvitis kaotati, kirjutas ministeerium järgmist: "Isikliku sõiduauto kasutamise hüvitamist ilma arvestuseta (sõidupäevikuta) deklareeriti aastatel 2010-2012 keskmiselt 15 miljonit eurot aastas. Sealjuures on seda deklareerinud isikute arv nõrga langustrendiga ning deklareeritud kogusumma on stabiilsel tasemel." Selle järgi on võimalik tuvastada juhtumite arv, kuid mitte ettevõtete arv.
    See number on kindlasti tuhandetes, kuid täpset arvu ei tahaks pakkuda, sest selle peaks saama maksuametist. Arvestades, et üha rohkem on meil väiksemaid ettevõtteid, kus töö iseloom sageli liikuv ja sõidetakse ka isikliku autoga, siis ilmselt just väiksematele ettevõtetele on see suurem mure.
    Kui hästi on ettevõtted muudatuseks valmis?
    Kaubanduskoda saab ettevõtjatelt praktiliselt iga päev selleteemalisi küsimusi. Kui sellest muudatuste peatsest rakendumisest augusti alguses oma liikmeid taas teavitasime, tuli see paljudele üllatusena - kes arvas, et muudatus pidi jõustuma ju detsembrist, kes arvas, et uuest aastast. Segaduse põhjusi võib otsida lühikesest rakendusasjast, mis on vähem kui kolm kuud ja needki peamiselt suvekuud, kui ka sellest, et nii tulumaksuseaduse muudatusi kui ka sisendkäibemaksu mahaarvamise piiranguid vaadeldi menetluse ajal peamiselt koos, kuid lõpuks otsustati neid erinevatel aegadel jõustada.
    Kuidas suhtuvad muudatusse töötajad, kellele mõnel juhul oli see 64 eurot sisuliselt palgalisa?
    Kindlasti lahendavad ettevõtjad ja töötajad muudatuse omavahel vastavalt võimalustele ja oludele. Kui ikka tehakse töösõite, siis ilmselt enamik hakkavad päevikut pidama ning võimalik, et hüvitatakse siis ka rohkem kui senine 64 eurot. Seni tingiski 64eurose hüvitise paljudel juhtudel see, et väikeste sõitude korral päeviku sisseviimine oli ebamõistlik kulu.
    Kuid kindlasti on neidki, kes päeviku pidamise teed ei lähe, sest igal juhul nõuab see kellegi aega ja aruandlust, mida tuleb leida põhitöö kõrvalt. Siis võidakse otsustada ka auto kasutamine hüvitada palga sees, ehk tõstetakse palka. Kuna head töötajad on igal pool hinnas, siis kindlasti nad töötasus ei kaota. Pigem on tagajärjeks ikka tööandja kulude kasv.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.