Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läti ja Leedu auto-müük Eestist üle

    Sel aastal on autode müük Eestis kasvanud vähemalt viis korda vähem kui Lätis ja Leedus.

    Kui Eestis on olnud kasv 3,9%, siis Lätis 22,9 ja Leedus 19,9%. Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuhi Arno Sillati sõnul tuleneb nii suur vahe meie lõunanaabrite turukorrastamisest. „Läti ja Leedu tulevad alles mudaliigast välja,“ ütles ta, lisades, et mõlemas riigis on senimaani olnud autode müük Eestist kaks korda väiksem. Näiteks kui Eestis müüdi 1,3 miljoni elaniku kohta mullu 20 000 autot, siis Leedus soetati kolme miljoni elaniku kohta vaid 13 000 autot.
    Sillati sõnul on Lätis ja Leedus suur must turg, mille korrastamist alles alustati. Lisaks ei saa Leedus ettevõtted autodelt käibemaksu tagasi, mis Silalti sõnul tingib skeemitamisi vähekasutatud autodega. „Neil peidetakse käibemaks ära ja riigil jääb ikka raha saamata,“ rääkis ta.
    Peugeot' esindaja Baltikumis KW Bruun Baltic OÜ tegevjuhi Rasmus Tali ütlust mööda on Eesti turg tunduvalt stabiilsem kui lõunanaabritel. Näiteks kasvas tunamullu Leedus autode müük vaid 1,5%, Lätis aga koguni alla ühe protsendi. Eestis oli 2013. aastal müügi kasv 2,5%. Tema sõnul kosus Eesti pärast kriisi palju kiiremini kui Läti ja Leedu. „Nad alles liiguvad õiges suunas,“ ütles Tali.
    Ta lisas, et ei Läti ega Leedu nii suurt automüügi kasvu järgmiseks aastaks ei oota – pigem jäävat kasv 5-10% juurde, Eestis aga pigem 5% ümber. Müük kasvaks märgatavalt, kui ühele aastale satuvad mitme suure autopargi omanike autohanked. Selliseid suuremahulisi hankeid korraldab näiteks politsei- ja piirivalveamet.
    Vähem emotsioonioste. Sillat ütles, et Eesti automüügiturg on muutunud üha ratsionaalsemaks. „Mingit ülekuumenemist pole – inimesed on aru saanud, et auto on tarbeese, mida ostetakse siis, kui on vaja,“ ütles ta. Luksusautode osakaal on Sillati andmetel jäänud väikeseks – vaid 0,3% kogumahust. Viimase kahe kuuga on Eestis müüdud aga 10 luksusautot. „Tipust oleme tegelikult aga kolmandiku maas,“ ütles ta. Nimelt kui enne kriisi müüdi aastas 30 000 uut autot, siis eelmisel aastal 20 000. Majanduslanguse ajal langes müük aga koguni neli korda. „Vaikselt oleme kosunud ja toibunud,“ märkis Sillat.
    Tali kinnitas, et Eestis on üha enam märgata ökonoomsemate ja praktiliste autode eelistamist. Samas on tema sõnul nii Eesti, Läti kui ka Leedu tarbija vaieldamatuks lemmikuks väike või keskklassi linnamaastur. „Väikseid autosid meil ei armastata,“ ütles ta, lisades, et kahe väiksema segmendi autod moodustavad kogumahust alla kümne protsendi.
    Käibemaksuseadus võib pidurit tõmmata. Tali märkis, et umbes poole autoostjatest moodustavad ettevõtted, kel on suurim vajadus uute autode järele. Uute autode müüki ei soodusta Tali sõnul aga valitsuse tehtud otsused autode maksustamise kohta. Tema hinnangul võib seadusemuudatus uute autode müüki pidurdada. „Leedus tehti kunagi sama asi ja see tõmbas müügi alla,“ ütles ta, lisades, et kui Euroopas toetatakse uute ökonoomsete autode ostmist maksusoodustusega, siis Eestis tekitab hiljuti vastuvõetud autode käibemaksuseadus ettevõtjates suurt tuska.
    „Loodan, et tehtud muudatus ei tõmba uute autode müügile käsipidurit peale,“ ütles Tali. Tema sõnul on nii läinud kõikides teistes riikides, kus selliseid muudatusi tehtud.
    Euroopas on autode müük kasvanud juba rekordilised 12 kuud järjest, kuna autotootjad kärbivad hindu samal ajal kui nõudlus odavamate mudelite järele aina kasvab.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.