Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toode peab ennast ise müüma
Siim Nellis.Foto: Jassu Hertsmann
Väga spetsiifilise toote valmistaja võib loota, et välispartnerid leiavad ta ise üles, aga selleks peab olemas olema sihtturgudele orienteeritud nägu ja suhtlusviisid, teab HUUM OÜ tegevjuht Siim Nellis.
Kõige olulisem on luua toode või teenus, mida tarbija soovib osta. Toode peab end ise müüma. Kindlasti aga on vaja ka usaldusväärset visuaalset identiteeti koos seda toetava mitmekeelse materjaliga. Näiteks meie koduleht ja trükimaterjalid on algusest peale olnud eesti, soome, rootsi, inglise, saksa ja vene keeles. Lõppkliendile tuleb esimesel võimalusel jagada infot tema emakeeles.
Vahel on meile teadmata jäänud, missuguse kanali kaudu on klient meid üles leidnud. Võimalik, et mõnest disainiajakirjast. Saunakerised on maailma mõistes väga spetsiifiline toode ning valdkonna kitsas ringis liigub info iseenesest kiiresti. Näiteks meie Jaapani partner külastas Leedus toimunud saunakonverentsi, kus ta meist kuulis, ja lendas pärast seda otse Leedust meid külastama. Jaapanlastel on oma traditsiooniline saun, aga seal tuntakse ka meie tüüpi leiliasauna ning neid rajatakse luksuskorteritesse või spaadesse. Meie Iraagi partnerid, kellega olen suhelnud e-kirja ja telefoni teen, aga rajavad saunu jõukate inimeste villadesse, laialt levinud saunaskäimise komme seal ei ole.
Eksport on Eesti turu väiksuse juures ainus tee edasiseks arenguks. Sellal kui suhtlemine näiteks isegi Iraagi ja Jaapani partneritega on kulgenud ladusalt, on ilmnenud tõkendid Vene turule sisenemisel. Probleemiks on olnud toodete litsentseerimine. Euroopa CE-märgist Venemaa ei tunnusta. Hoolimata meie partnerite jõupingutustest, ametkondades asjad seisavad ja paberite liigutamine on keerukas.