Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pole tähtis, mida sa müüd. Loeb see, kuidas!

    Johan BynellFoto: Erakogu

    Võidab see ettevõtja, kes mõistab müügitöö suurenenud tähtsust, kirjutab EBSi külalislektor, müügikonsultant Johan Bynell.

    Reeglina on müügitööd käsitletud millenagi, mis ei vaja eriettevalmistust või -haridust. Isegi pärast seda, kui müüki kui protsessi hakati käsitlema ka õppeprogrammides, jäid praktiline ja n-ö akadeemiline käsitlus teineteisest eraldi. Enamik praegusi tippjuhte õppis ja alustas kärjääri ajal, mil müüki väärtustada ei osatud ning neil pole ettevalmistust müügitöö alal ollagi.
    Turundusel tervikuna on alati olnud koht ka akadeemilises käsitluses, aga müük on jäänud tahaplaanile. Seda viga on paljud ettevõtted kahjuks pidanud omal nahal kogema. Teadmatusest omistatakse pigem tootearendusele, strateegiale, turundusele jt tulemus, mille toob tegelikult oskuslik müügitöö.
    Investeeringutest parima tulemuse saamiseks peab müügikorraldus ettevõttes suutma kiiresti muutuda. Hea müügiesindaja teeb 59% rohkem tehinguid võrreldes keskmisega. Kompleksmüügis on tippmüüjate tulemus keskmisest 200% parem. Ometi jäetakse pigem suured tulemused saavutamata kui investeeritakse müügitöö parandamisse.
    Eestist on kahjuks tavaline, et strateegilisel tasandil omistatakse müügile teenimatult vähe tähtsust. Müüki ja müügitöö tulemust peetakse väga tähtsaks, aga müügitöö arendamisse enamik Eesti ettevõtjaid ometi ei panusta.
    Akadeemiline haruldus
    Müügitööd erialana õpetatakse vähestes ülikoolides. Mõned juhtivad trenditegijad ülikoolid nagu INSEAD ja Harvard on hiljuti hakanud müügitöö kursusis õppeprogrammidesse sisse panema. Sellest hoolimata leiab majandus- ja ärihariduses minimaalselt müügialast ettevalmistust ja sedagi vaid mõne üksiku kooli programmides.
    Keskmine tegevjuht loeb üheksa ärialast raamatut aastas, neist vähem kui 2 protsenti on kuidagi seotud müügiga. Kindlasti on see põhjuseks, miks mitmed ettevõtted ei ole saavutanud neid tulemusi, mida oleks oskusliku müügitöö tõhustamisega võinud saavutada.
    Kui näiteks IT-nõu minnakse küsima spetsialisti käest, on müügialane oskus justkui midagi sellist, mida igaüks ise peaks teadma. IT kui trendika valdkonna kulud moodustavad keskmiselt 4,2% ettevõtte investeeringutest aastate lõikes. Aga kui küsida tegevjuhtidelt, kui palju suunab ettevõte vahendeid müügitöö arendusse, on vastuseks üllatunud pilk. Kuigi müügiga saab kindlasti palju otsesemalt mõjutada ettevõtte tulemusi kui IT-ga, suunatakse arendusse ressursse pigem vastupidi.
    Mitte mida, vaid kuidas
    B2B ärimudelis on hea müügitöö suurem argument kui parem toode. Tarbija jaoks ei ole toote ja teenuse kvaliteedil  nii suurt tähtsust, kui tootja ise arvab. Palju olulisem on, kuidas sa müüd - võrreldes sellega, mida sa müüd.
    Suurem osa ärimaailmast ei ole ikka veel mõistnud müügihariduse tähtsust. Samas pakuvad juhtivad ärinõustamise ettevõtted nagu McKinsey, Bain, Boston Consulting Group jt järjest rohkem müügialast kirjandust ja õppetamerjale ning saavad ka müügitöö arendamise tellimusi.
    Müügitöö korraldamine nõuab korralikku investeerimist ettevõtte struktuuri, värbamisse ja tippjuhtkonna kaasamist müügitöö korraldusse, aga need investeeringud tasuvad kindlasti ennast ära.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.