Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõidupäevik on vajalik abimees

    Kuna on vähetõenäoline, et firmaautod lähiajal ära kaovad, on nende kasutamist vaja reguleerida ning siin ei ole sõidupäevikust paremat lahendust leiutatud, leiab i45 OÜ arendusjuht Peeter Parelo.

    Äripäeva juhtkirja lugedes jäi mulje, et autor soovitas unustada „firmaauto“ kui sellise, sest tänapäeval on võimatu vahet teha, millal ja kuidas tehakse tööd ja millal on tegemist isiklike sõitude ja tegemistega. Sisuliselt oleks selleks kaks võimalust – kas loobuda firmaautodest täielikult ja ajada kõiki asju eraautodega või lubada firmaautodega ka erasõite teha niipalju kui hing ihkab.
    Natuke jäi mulje, et soovitatakse seda teist varianti, sest „kõigil ju nagunii on ametiauto ja siis ju kõik saavad sama palju“. Aga võta näpust, ei ole kõigil firmaautot. Tegelikult väga vähestel on.
    Keskmisele eestlasele seostub sõidupäevik nõukogudeaegse igandiga, mida arenenud läänelikes ühiskondades enam ammu ei kasutata. Tegelikult kasutatakse sõidupäevikut kõikjal maailmas, kuna see on ainus reaalne võimalus arvet pidada ja eristada, millised autoga tehtud sõidud on eratarbeks ja millised on töösõidud.
    Lisaks tasub meeles pidada, et sõidupäevik ei ole ainult maksuameti jaoks, vaid on kasulik abimees ka ettevõtjate jaoks, et teada ning kontrollida, milleks neile kuuluvaid autosid tegelikult kasutatakse ja kui palju see neile maksma läheb.
    Enamikes riikides on sõiduauto ja tarbeauto erinevus väga konkreetselt määratletud. Tarbeautod peaksid olema maksuvabad või väga väiksese maksuga.
    Ametiauto on palgalisa
    Sõiduauto ametiautona peaks olema auto kasutaja palgalisa, mille pealt arvestatav maks läheks isiku maksuarvestusse mingi normaalse ajavahemiku jooksul. Näiteks, kui ostad 100 000 maksva ametiauto, siis see tähendaks statistiliselt 20 000 suuremat aastapalka, mille pealt auto kasutaja maksaks ära tulumaksu.
    Ametiautot kasutatakse loomulikult ka töösõitudeks ning seega peaks saama tegelike töösõitude kulu maksudest maha arvata ja selleks ei ole paremat võimalust kui sõidupäevik. Maks väheneks protsentuaalselt vastavalt sellele, kui palju autot maksustamisperioodil ametisõitudeks kasutatakse.
    Võrdsuse huvides peaks olema võimalus kompenseerida maksuvabalt isikliku auto ärisõitudeks kasutamist ja ka selleks on ikkagi parim meetod kilomeetri hind vastavalt sõidupäevikule. Kui suur on see kilomeetri hind täpselt, on juba kokkuleppe küsimus.
  • Hetkel kuum
Tarmo Toiger: IT-sektorist kostab appihüüdeid. Asi ongi tõsine Nortal muneb endiselt kuldmune
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Palgaralli ITs jätkub, mis on juba tõsine oht sektori ettevõtete konkurentsivõimele, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga programmeerimise konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Balti börsid vajusid, kuue kuu indeks plussis
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti esmaspäeval kokku 5283 tehingut, kogukäibeks osutus 1 942 673,75 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti esmaspäeval kokku 5283 tehingut, kogukäibeks osutus 1 942 673,75 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti mõjukaim finantsjuht: need kolm õppetundi muutsid mu karjääri
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Ühel mu tiimiliikmel oli kujunenud sügav depressioon ja ma olingi viimane inimene, kes teada sai, meenutab Sunly finantsjuht Lili Kirikal finantskonverentsi laval ühte valusamat hetke oma karjääris.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Tartu ja Pärnu saavad kümneid miljoneid jalgrattateede ehitamiseks
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Euroopa Liidu toel eraldatakse Pärnu linnale 12 miljonit eurot ja Tartu linnale pea 14 miljonit eurot jalgrattateede rajamiseks.
Puuluubi Marko Veisson: 5Miinust kukkus tooli pealt maha, kui kuulsid, et ropendasin
Eurovisioonil Eestit esindav Puuluubi liige Marko Veisson rääkis, et folgiansambli ja 5Miinuse klapp on müstiliselt hea vaatamata vanuste ja žanri erinevustele.
Eurovisioonil Eestit esindav Puuluubi liige Marko Veisson rääkis, et folgiansambli ja 5Miinuse klapp on müstiliselt hea vaatamata vanuste ja žanri erinevustele.