Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Fiat 500 steroididel
Legendaarsesse klassikalisse Fiat 500 superminisse on aegade jooksul erinevaid mootoreid paigutatud, olgu see siis mootoratta Suzuki Hayabusa mootor või mõni Subaru jõuallikas. Nüüd on kord kaasaegse Fiat 500 käes, kirjutab autoveeb The Drive.
Väike Fiat sai südame Alfa Romeo 4C sportautolt. Turboga 1,7 liitrine neljasilindriline jõuallikas kapoti all ja Giannini 350 GP Anniversario nimesilt tagaluugil, on Itaalia supermini pöörasusteks valmis. Auto muutus laiemaks - sai omale süsinikkiust kerelaiendused ja jõud jõuab asfaldile hoopis tagarataste kaudu. Number 350 mudelinimes tähistab mootori hobujõude ja seda on piisavalt, et pisikest sportmasinat pööraselt edasi lennutada. Sõiduki keskel paiknev mootor on isegi 113-hobujõu võrra võimsam kui algne Alfa 4C jõuallikas ja 190-hobujõu võrra vägevam kui Fiat 500 veidi argisema sportversiooni Abarthi oma.
Auto pole just supervõimas aga see-eest on sel korralik šassii ja vedrustus mis kurvides kasuks tuleb. Kauni kesta all on peidus näiteks Öhlinsi reguleeritav vedrustus ja esiteljel kuue kolviga Brembo pidurid.
Kõikidest tehnilisetest numbritest on muljetavaldavaim siiski auto hind. Mõned peavad masina väärtuseks vaid selles olevate juppide koguhinda - Giannini arvab teisiti. Selle taskuraketi hind on 180 000 dollarit - umbes sama maksab näiteks McLaren 570S.
Vaid kuni sajas eksemplaris toodetava pisiraketi peamiseks ülesandeks saab ilmselt superautode hirmutamine, kui just hiiglaslik ostusumma huvilisi eemale ei peleta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.