Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turismist võib saada Eesti majanduse päästerõngas

    Eesti on küll Euroopas, aga kui meie ühendused muu Euroopaga on ebastabiilsed või hoopiski kaovad, siis ei puuduta see ainult turismisektorit, vaid majandust tervikuna ja meie kui eduka innovatiivse väikeriigi kuvandit, hoiatab Eesti Turismifirmade Liidu juhatuse liige Daisy Järva.

    Eesti turismitööstuses töötab 30 000 inimest, kaudselt on sektoriga seotud mitu korda rohkem inimesi. Turismisektor moodustab Eesti SKTst ligi kümnendiku.
    Kuna Eesti on geograafiliselt ääreala, siis peame saama mujale Euroopasse kiirelt ja mugavalt ning ka võimalus Eestisse pääseda peaks olema tagatud. Euroopa Liidus peaks toimima võrdse kohtlemise printsiip – mis omakorda tagaks ka võrdse konkurentsi liikmesmaade  vahel –, nõudku see kas või Euroopa Parlamendis eridirektiivi vastuvõtmist. Aga selle nimel tuleb teha kõvasti lobitööd.
    Kuidas on võimalik müüa brittidele võrdselt konverentsilinna toimumiskohana või firma preemiareisi sihtkohana Tallinna ja Prahat, mis on mõlemad kauni vanalinna ja mõnusa atmosfääriga? Vajalike lennuühenduste puudumisel oleme automaatselt konkurentsist väljas, mis sest, et meil on Eestis hea infrastruktuur, professionaalne teenindus ning tasemel hotellid, rääkimata vilkast kultuurielust ning professionaalsetest incoming-reisikorraldajatest, kes ka kõige keerukama programmi koostamisega hakkama saavad.
    Eesti jaoks on ka raudtee suur geopoliitiline väljakutse. Praeguse ELi eelarve taustal paistab valgus Rail Balticu tunneli lõpus. Õnneks toimib vähemalt stabiilne laevaühendus Tallinna ja Helsingi vahel.  Planeeritakse uut kruiisilaevade kaid, pööringuturistid on Tallinna saadud ja pea see pool miljonit kruiisituristi aastas ära ei tule. Kruiisiturist tuleb vaid mõneks tunniks, kuid viimased uuringud näitavad, et ta jätab rohkem raha kui tavaturist, ja mis riigi jaoks väga tähtis – paneb Eesti maailmakaardile! Kui siin meeldib, tullakse järgmisel aastal juba koos pere ja sõpradega.  Õnneks oleme Helsingiga turismi mõttes kaksiklinn ning kuni lennundusega on asjad nii nagu on, oleme õnnelikud, kui mõnele Helsingis toimuvale ülemaailmsele suurüritusele post- või pre-tuuri korraldada saame.
    Tallinn pürib “roheliseks pealinnaks”. Aga miks mitte püüda ka näiteks maailma disainipealinna tiitlit? Tuleb tähelepanu ja tuleb raha riiki.  Annet ja head maitset on meil kuhjaga, oleks Eestil vaid rohkem professionaalseid müügimehi. Küll poodlevaid turiste jätkub.
    Kui turism on Eesti majanduse päästerõngas, siis kes rõnga enda päästab? Eks ikka meie ise – kõik Eesti turismiasjalised.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Balti aktsiad jätkasid taandumist
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus teist börsipäeva järjest miinuses, taandudes täna 0,64%.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus teist börsipäeva järjest miinuses, taandudes täna 0,64%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Euroala majanduskasv hoogustus esimeses kvartalis Eesti majanduslangus Euroopa üks sügavamaid
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.