Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müük on lihtne, kui oled avatud
Kuigi samas ka raske, on müük iseenesest siiski imelihtne, tõdeb müügikoolitaja Ekke Lainsalu.
Lihtsuse saladus on: meeldi inimestele ja kuula neid, tunne siirast huvi, ning suuda nendega saavutada sõbrasuhetele sarnane suhe. Kui konkurents on tihe ja pakkujaid palju, siis on kõige suuremaks eeliseks sageli müügiinimene ise.
Loomulikult tulevad igale müüjale kasuks müügitehnikad, sest ka n-ö loomulikku talenti saab täiuslikumaks lihvida. Eduka müügi eelduseks on eeskätt siiski see, et müüjale meeldib suhelda inimestega ja ta ei ole üdini endassetõmbunud. Ole avatud ja siis tulevad tulemused.
Mu enda parim kool selle teadmiseni jõudmiseks oli müügitöö alguse ebaõnnestumiste kolossaalne hulk. Läbi nende avastasin lõpuks, et kliendid teevad meeleldi äri inimestega, kes justkui ei müügi nendele, vaid on head kuulajad, empaatilised vestluspartnerid ning kes hoolivad oma klientidest.
Loomulikult olen õppinud müüki palju, lugenud läbi sadu raamatuid, kuulanud läbi meeletu hulga audioprogramme, vaadanud videokursusi ning osalenud ise hulgal koolitustel. Koolitajaid on palju ja igaühelt on midagi õppida. Müügitöö õppimine ei tohiks lõppeda kunagi, alati saab täiustada ning paremaks teha, kuid selle tulemusena tuleb dividendidena suurem läbimüük ning palganumber.
Kui küsida müügiteemalise vea kohta, siis tooksin välja selle, et klienti ei tohi liigselt survestada, kuna see tuleb rehavarre pauguna endale pärast vastu vahtimist. Kliendist tuleb hoolida ja seada tema huvid enda omadest ettepoole. See on tõesti oluline.
Kas ma ise olen kerge saak müügiinimestele? Üsnagi. Olen ise üsna kerge klient ja emotsionaalne ostja. Kui mulle müüakse hästi, siis on mul väga raske keelduda, kuna hindan müügimehe tööd. Nii et müü hästi, ole avatud ja kliendid on sinu.
Vaata
Autor: Peep Talimaa, Ekke Lainsalu
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.