Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autofirmade tormiline ralli võib saada järsu lõpu

    BMW Saksa tehases valmistatakse uusi mudeleid. Foto: EPA

    Euroopa suurte autotootjate jaoks on aasta alanud tormiliselt – aktsiad on rallinud 30-50% ning pea iga päev avalikustatakse uusi investeerimisplaane. Analüütikute hinnangul on hinnalagi lähedal, sest ettevõtete reaalsed kasvuväljavaated on piiratud.

    Kuigi Euroopas kasvas uute autode müük veebruaris aastatagusega võrreldes koguni 7%, siis USAs jäi 5,3% kasv allapoole analüütikute ootusi. Samuti teeb meele morniks jahenev Hiina turg, kust viimastel aastatel on suurt kasvu püütud.
    Hiinale otsitakse alternatiive
    Saksa luksusautode tootja BMW juht Norbert Reithofer teatas mõned päevad tagasi pressikonverentsil, et firma kasumi kasv tänavu tõenäoliselt aeglustub, kuna Hiina autoturg jaheneb ja ettevõte teeb investeeringud sõidukite heitgaaside vähendamisse.
    Mais juhi ametist tagasi astuva Reithoferi hinnangul hellitasid viimaste aastate silmipimestavad kasvunumbrid Hiinas firma ära. Kui veel mõni aeg tagasi oli aastane müügikasv Hiinas 70%, siis mullu kukkus see 16-17%-le ning Reithoferi sõnul aeglustub tempo veelgi. Autotootjatele valmistab peavalu ka asjaolu, et ühe sõiduki pealt teenitud kasum üha langeb.
    Mullu ületas BMW käive esimest korda 80 miljardi euro piiri ning kasum küündis 5,8 miljardi euroni. Ettevõtte juhtkonna teatel kasvab firma maksueelne kasum sel aastal aga vaid 5,5-9,9% võrreldes 10% kasvuga möödunud aastal. Citi analüütiku Philip Watkinsi sõnul otsib BMW küll kasvuvõimalusi, kuid tempo jääb aeglasemaks kui varem oodati. Ka Bloombergi analüütikud ei prognoosi autohiiu aktsiale erilist tõusu. Enam kui viiendik aktsiat jälgivatest analüütikutest on andnud sellele müügisoovituse.
    Suletakse tehaseid Venemaal
    Kesise kasvuga Hiinas ja üldiste kärpekavadega on hädas ka teised Euroopa autotootjad. Esmaspäeval pärast 2,5aastast pausi taas Prantsuse peamisse börsiindeksisse CAC 40 liidetud PSA/Peugeot Citroen on näinud kõvasti vaeva, et müüginumbrid rajale tagasi saada. Viimastel aastatel on firma juht Carlos Tavares vähendanud laovarusid ja kärpinud kulutusi, et jõuda võimalikult kiiresti kasumimarginaali eesmärgini. Hiljuti selgus, et firma suutis mullu pärast kolmeaastast kahjumit lõpuks tagasi tegevuskasumisse jõuda. Selleks tuli aga sulgeda tehaseid ja lasta lahti sadu töötajaid.
    Hoolimata edusammudest kukkus ettevõtte aktsia hind möödunud nädalal 4,7%, kuna analüütikute sõnul ootab turg suuremaid ambitsioone. „See on vahva, et nad suudavad teenida raha, kuid nüüd on tarvis näidata, et see raha on ka jätkusuutlik,“ kommenteeris Barclayse analüütik Kristina Church.
    Selleks, et müüginumbrid joonel hoida, on pea kõik suuremad autotootjad tõmmanud koomale oma tegevust Venemaal. Volkswagen on üks viimastest autotootjatest, kes teatas sel nädalal, et koondab oma Vene tehases vähemalt 150 töötajat. Volkswageni müük kukkus Venemaal aasta esimese kahe kuu jooksul 27%. Seal omab grupp 11,3% turuosa.
    Jaapani autotootjad kolivad Mehhikosse
    Jaapani autofirmade aktsiad on sel aastal samuti tõusnud, kuid ralli jääb Euroopa konkurentidest kahvatumaks. Neidki vaevab kesine kasv Hiinas ja seetõttu suunatakse pilk üha enam USAsse. Mitmed suured autotootjad eesotsas Toyota Motoriga laiendavad hoolega oma tootmist Mehhikos sooviga olla USA turule lähemal. Jaapani tootjad maandavad sellega tugevnevast jeenist tekkivat riski, mis paneks muidu põntsu ekspordile ja kasuminumbritele. Samuti jagub seal piisavalt odavat tööjõudu.
    Aasta eest avas uue tehase Mehhikos Mazda Motor, mis toodab koostöölepingu alusel Toyotale sõidukeid. Mullu juunis teatasid ka Daimler ja Nissan oma plaanidest ehitada Mehhikosse väikeste sõiduautode tootmise tehas, mis läheb maksma 1,4 miljardit dollarit. Märtsi alguses lubas Volkswagen investeerida 1 miljard dollarit Tiguani linnas asuva tehase laiendamisse.
    Uute investeeringute laine on viimastel aastatel meelitanud Mehhikosse ka hulga Jaapani autoosade tarnijaid. Autotootmine on viimase viie aasta jooksul Mehhikos kahekordistunud ja mullu hüppas see aastaga koguni 27%.
    Bloombergi analüütikute soovitusedFoto: Äripäev
  • Hetkel kuum
Kadri Mägi-Lehtsi: Tallinna ühendhaigla idee sisaldab nii riske kui võimalusi
Nelja haigla ühendamine Tallinnas on julge ja mitmeid muutusi kaasa toov samm, kuigi mitte päris agadeta, kirjutab Roche Eesti tegevjuht, Tööandjate Keskliidu tervishoiu töörühma juht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Nelja haigla ühendamine Tallinnas on julge ja mitmeid muutusi kaasa toov samm, kuigi mitte päris agadeta, kirjutab Roche Eesti tegevjuht, Tööandjate Keskliidu tervishoiu töörühma juht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Endine peaarhitekt: ühest Tallinna servast teise võiks jõuda 25 minutiga “Piirkiiruse arutelu on pseudoteema!”
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.