Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Nippe investorile ehk mida hiinlased tahavad

11. september 2016, 11:00
Hiina lipp.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160911/BORS/160919992/AR/0/AR-160919992.jpg

HSBC viis hiinlaste seas läbi suure tarbimisuuringu ja andis selle põhjal ka aktsiate ostusoovitusi.

HSBC küsitles oma uuringu tarbeks 2000 hiinlast ning uuris nende tarbimiseelistuste ning kulutamisharjumuste kohta. Hiina tarbijate kulutamiseelistusi on juba pikka aega peetud maailmamajanduse kasvu katalüsaatoriks, mistõttu on tähtis tunda riigi nii avalikku kui ka erasektorit.

“Me keskendusime oma uuringus noortele vanuses 18-34 eluaastat, kuna nende vastused võivad anda paremat aimu, missuguseid trende on tulevikus oodata. Samuti küsitlesime me neid noori, kes kuuluvad pigem rikkamate inimeste hulka ehk kelle aastane sissetulek jääb 18 000 dollari juurde. Selline valik annab meile ehk paremini aimu, missugused võiksid olla tarbimisharjumuste muutumised ka teistes ühiskonna osades,” selgitatakse uuringus.

Järgnevalt teeme ülevaate, missuguseid vastuseid hiinlased andsid ning ühtlasi toome välja ka HSBC aktsiasoovitused, millele võiks tulevikus tähelepanu pöörata.

Üldised väljavaated

Kui hiinlaste käest uuriti, missugune on nende praegune suurim igapäevamure, märkis enamik inimesi ära kinnisvarahinnad. Teisele kohale platseerus tööturvalisus ning kolmandale meditsiin. Vähem muretsevad hiinlased küsitluse kohaselt hariduskulude pärast, väga suurt muret ei valmista ka terrorism. 

Teine üldisem küsimus puudutas palgakasvu. Siinkohal on näha, et küsitletud inimeste palgad on viimasel ajal näidanud tõusutrendi: 45% vastanuist väitis, et nende sissetulek on tõusnud vähem kui 10% võrra, 39% vastanuist märkis, et palgatõus on olnud suurem kui 10%. Kokku 4% vastanuist märkis palgalanguse ning 12% inimestest pidi tõdema, et palk on jätkuvalt sama.

Meelelahutus

Meelelahutuse valdkond on inimeste jaoks muutumas üha tähtsamaks ning selgub, et hiinlased pole mingi erand. Küsimusele, kui maksud makstud, millele seejärel nad raha kulutaksid, märkisid inimesed oma esimese eelistusena reisimise mööda kodumaad, seejärel kulutaksid nad hea meelega raha oma kodule ning populaarseks osutus ka välismaale reisimine.

Kui aga vaadata hiinlaste eelistusi tarbimisele tervikuna, siis selgub, et populaarseim on siiski kulutada meelelahutusele ning seejärel shoppamisele.

Uuringu kohaselt on hiinlaste lemmikbrändid H&M, Uniqlo, Zara, Only, Lacoste ja Esprit. Populaarsetena on ära märgitud ka Vero Moda, Calvin Klein ja Tommy Hilfiger.

Huvitavana võib uuringust välja tuua ka selle, et 58% vastanutest peab välismaiseid tooteid Hiina omadest paremaks. 16% peab imporditud kaupa oluliselt paremaks, vaid 6% vastanuist peab Hiina kaupa kõrgekvaliteedilisemaks ning mitte ükski vastanutest ei väitnud, et Hiina tooted on välismaistest oluliselt paremad.

Reisimine

Peamised põhjused, mille järgi Hiina reisisellid oma tulevase sihtkoha valivad, on loodus ning võimalus matkata. Teisele kohale platseerus maitsev toit ning kolmandale võimalus ennastunustavalt shopata. Uuringust selgub, et viisa kättesaadavus pole hiinlaste jaoks eriti olulise tähtsusega ning ka hinnatase pole hiinlaste jaoks väga tähtis.

Selgub, et hiinlastel pole midagi selle vastu, kui nad peavad reisima odavlennufirmadega. Atraktiivsete reisisihtkohtadena toodi välja Hong Kong, Lõuna-Korea, Macau, Austraalia ja Prantsusmaa. Pingereas mainitakse Euroopa riikidest ära veel ka Itaalia, Suurbritannia, Hispaania ja Šveits.  

HSBC annab siinkohal ka aktsiasoovitusi ning soovitab jälgida reisikohvreid tootvat ettevõtet Samsonite, aga ka Spring Airlinesi aktsiat.

Autod

Hiinlased armastavad autosid ning kunagi pigem ameerikalikuks peetud linnamaasturite trend on jõudnud ka sinna. Kuna Hiina valitsus püüab inimesi maksusoodustusega veenda ostma endale väiksema võimsusega mootoriga neljarattalist, on hiinlaste huvi autode järele märkimisväärselt kasvanud. Aastases võrdluses suurenes augustis autode müük pea neljandiku jagu.

Küsitluse andmeil peavad hiinlased auto puhul oluliseks selle välimust, salongi kujundus ning mootori võimsus on sedapuhku väiksema tähtsusega. Ka ei jälgi hiinlased eriti brändi või kütusekulu.

Näib, et elektriautod hiinlaste südameid eriti võitnud pole, kuna uut tüüpi energiat kasutatavatest autode puhul on suurimaks murekohaks just see, kui palju nendega sõita saab. See on seotud kindlasti laadimispunktide vähesusega, mille inimesed samuti välja tõid.

HSBC andmeil võiks jälgida eestlastelegi ilmselt üsna tuntud Hiina autotootja Geely aktsiat.

Tehnoloogia

Hiinlased armastavad tehnikavidinaid. 82% vastanutest nentis, et on viimase 12 kuu jooksul soetanud endale uue nutitelefoni. Teisele kohale jäi uus LCD teler, kolmandale nutikell ning neljandale aktiivsusmonitor.

Tehnoloogia osas vaatavad hiinlased eeskätt selle tehnilisi näitajaid, samuti jälgitakse, missugusel opsüsteemil seade töötab. Vähetähtis pole ka ekraani suurus. Hind platseerus muuseas alles neljandale kohale.

HSBC toob ostusoovitusena siinkohal välja Samsungi aktsia.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. September 2016, 10:47
Otsi:

Ava täpsem otsing