Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Odavad hamburgerid hirmutavad Jaapani Panka
Jaapani tarbijad on kulusid kokku hoidma hakanud ning see valmistab Jaapani Pangale tõsist peavalu.
Selgub, et Jaapanis tegutsevad kiirtoiduketid teevad üha suuremaid soodustusi, et inimesi ostma meelitada. Jaapani Pank näeb seda aga murettekitava aspektina, kuna on näha, et inimesed mõistavad deflatsiooni olemust ning jätavad seetõttu tarbimata.
Agentuur Bloomberg kirjutab, et on raske ennustada, kas hinnalangused Jaapanis jätkuvad, ent kindel on, et inimesed on kulutusi silmas pidades hakanud arvestama deflatsioonivõimalusega. “Usun, et Jaapani keskpanga septembri kohtumisel vaetakse põhjalikult seda, kuidas panna inimesed taas tarbima,” kommenteeris Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securitiesi ökonomist Hiroshi Miyazaki.
Praegu on teada, et nii McDonald's kui Burger King pakuvad jaapanlastele soodsaid lõunasööke ning muid soodustusi. Ichiyoshi Asset Managementi üks juhte Mitsushige Akino on öelnud, et deflatsiooni surve on Jaapanis ilmselt tuntav ka tulevikus ning kiirtoidukettide käekäiku arvesse võttes ei kulge asjad soodsalt. “Kui McDonald’s 1990. aastatel hindu kärpis, oli see strateegiline võte. Nüüd käib asi ellujäämise peale, sest kui nad deflatsioonist ei lähtu, siis ellu nad ei jää,” lausus Akino.