Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
USA tarbijate kindlustunne kasvas septembris
USA tarbijate kindlustunne kasvas oodatust enamFoto: EPA
USA tarbijate kindlustunne tõusis septembris kõrgeimale tasemele alates majanduslangusest.
Tarbijate kindlustunde indeks tõusis septembris 104, 1 punktile, teatas The Conference Board täna.
Reutersi küsitletud ökonomistid prognoososid tarbijate kidlustunde indeksi väärtuseks septembris 99,0 punkti; augusti korrigeeritud väärtuseks oli 101,8 punkti.
Tarbijate kindlustunde indeks on baromeeter, mis peegeldab tarbijate suhtumist ning äritingimusi, lühiajalisi väljavaateid, eraisikute majanduslikku olukorda ning töösituatsiooni.
27,9% küsitletutest uskusid, et septembris oli piisavalt vabu töökohti; kuu varem oli sellel arvamusel 26,8%. Nende, kelle arvates on tööd raske saada, arv kahanes 21,6%-le; kuu varem oli see 22,8%.
“Vaadates tulevikku on tarbijad lühiajalise
tööhõive väljavaadete osas üsna positiivsed, kuid äritingimuste ning sissetulekute osas teatud määral neutraalsed,” sõnas The Conference Boardi majandusvaldkonna juht Lynn Franco.
“Kokkuvõttes võib öelda, et tarbijad hindavad praegusi tingimusi üsna soodsateks ning usuvad, et järgnevatel kuudel on ees ootamas
majanduse paranemine.”