Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Putin küsib: miks Venemaale ei investeerita?

    Venemaa president Vladimir PutinFoto: Scanpix/Reuters

    Kuigi Vene majandus on august välja ronimas, ei taha ometi keegi sinna investeerida, vahendab Bloomberg.

    Tänavu on Venemaa majandusele alanud pigem tagasihoidlikult. Investeeringute heaks indikaatoriks loetakse lõpetatud ehitustööde koguväärtust ning see on viimased neli kuud olnud langustrendis.
    See omakorda on üsna tugevas vastuolus sellega, missugused teated tulevad Vene keskpangalt – lubab ju too, et pikk investeeringute põud on viimaks lõppenud. Bloombergi küsitluse kohaselt edenemist siiski näha pole: põhikapitali tehtud investeeringud suurenesid esimeses kvartalis võrreldes aasta varasema perioodiga ainult 1% võrra.
    Venemaa reitinguettevõtte ACRA vanemanalüütik Dmitri Kulikov nentis, et kuigi üldine ebakindlus on vähenenud, on investeeringute kasvu takistamas siiski mitu faktorit. Ta tõi esile nii selle, et ettevõtted oskavad pärast kriisi riske paremini tunnetada, aga ka kuhjunud maksmata viivised ning võrreldes kriisieelse perioodiga nõrgem rubla.
    Asi on jõudnud sinnamaani, et Venemaa president Vladimir Putin olla juba nõudnud lisameetmete kasutusele võtmist, et ettevõtteid investeerima meelitada. Peaminister Dmitri Medvedev on tõdenud, et valitsus kaalub maksupuhkuse andmist ettevõtetele, kes plaanivad suurendada kapitalikulutusi. Majandusministeerium on välja käinud plaani pikaajaliste laenude puhul soodustuste andmiseks.
    BCS Financial Groupi peaökonomist Vladimir Tihhomirov järeldab, et viimaks ometi on valitsuse tähelepanu jõudnud investeeringutele ning majanduse moderniseerimisele. “Selgelt on see positiivne areng ning õnnestumise korral võib palju aidata kaasa Venemaa majanduskasvu hoogustumisele,” lisas ta.
    Enamik Bloombergi küsitletud ökonomiste usub, et Venemaa keskpank langetab baasintressimäära 25 baaspunkti võrra. Keskpanga juht Elvira Nabiullina on öelnud, et arutelu selle üle käib ning ilmselt langetatakse baasintressimäära 25 kuni 50 baaspunkti võrra.
    Bank of America ökonomist Vladimir Osakovski tõdes, et majanduskasvu tempo on valmistanud pettumuse ning see paneb ilmselt surve peale keskpangale, kes peab sisse viima agressiivsemaid meetmeid, et majandusele elu sisse puhuda. “Me usume, et kärbe tuleb suurem kui 50 baaspunkti,” prognoosis Osakovski.
    Investorid kahtlevad
    Äripäev kirjutas möödunud reedel, et kuigi Venemaa börs pakub investoreile Venemaa aktsiatest kaks korda nii suurt tootlust kui Vene võlakirjadest või teistest arenevate turgude aktsiatest, pole investorid eriti kiivad aktsiaid soetama.
    Põhjuseks tuuakse eeskätt see, et praegu saadav kasu on liiga väike, arvestades Venemaa-USA pingestunud suhteid ning Ukraina kriisi tõttu Venemaale kehtestatud sanktsioone. Lisaks teeb investoreid ettevaatlikuks nafta madal hind.
    „Siin on mitmeid murekohti. Poliitiline risk on suurenenud ja suhted USAga halvenenud. Situatsioon Süürias on muutunud ettearvamatuks. Me võime sanktsioonide vähendamise ära unustada. Näib, et sanktsioonid jäävad veel pikaks ajaks püsima,“ ütles Kapital Asset Managementi esindaja Vadim Bit-Avragim.
    Venemaa majandus peaks sel aastal Maailmapanga andmeil tõusma 1,5% võrra. 2018. aastal peaks majanduskasv tõusma 1,7%ni ning 2019. aastal 1,8%ni. Majanduskasvu suurenemisel aitab kaasa toorainete tõusev hind.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Üha enam inimesi käib tööl autoga, ühistransport ja jalutamine jäävad kaugele maha
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.