Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suurbritannia sai kehvema reitingu

    Reede õhtul, mil Suurbritannia peaminister Theresa May oli paar tundi varem Firenzes peetud kõnes tutvustanud ambitsioonikat visiooni Suurbritannia ja ELi partnerlusest Brexiti järel, kärpis agentuur Moody’s Ühendkuningriigi riigireitingut.

    Kärpe põhjuseks, mis jättis Suurbritannia AAA tippreitingust kahe pügala kaugusele ehk tasemele Aa2, tõi Moody’s Brexiti negatiivsed mõjud, aeglustuva majanduskasvu ja peaminister Theresa May nõrgenenud poliitilise positsiooni pärast suviseid valimisi, kus ta konservatiivide parlamendienamuse n.ö käest lasi.
    Tõenäoliselt Brexitiga seotud ebakindlusest on eratarbimine 2016. aastast (mil toimus referendum – toim.) järsult aeglustunud ja ettevõtete investeeringud on olnud äraootavad. Tulevaks aastaks prognoosib Moody’s Suurbritannias vaid 1% suurust SKP kasvu tänavuse 1,5% ja viimaste aastate 2,25% asemel. Agentuur ei usu, et Suurbritannia majandus suudab lähiaastatel kasvada ajaloolise trendi tempos. Sest Euroopa Liit on Suurbritannia suurim kaubanduspartner ning ELi ühisturult lahkumine tähendaks oluliselt väiksema koguse kaupade ja teenuste müüki. Kõik see avaldab negatiivselt mõju riigi rahandusele, mis tähendab suuremat eelarvedefitsiiti ja võlakoorma jätkuvat kasvu.
     
    „Moody’sel ei ole enam kindlust, et Suurbritannia valitsus suudab Euroopa Liiduga kokku leppida vabakaubanduslepingu, mis oluliselt leevendaks Brexiti negatiivseid majanduslikke mõjusid,“ teatas agentuur. Suurbritannia valitsus püüab küll Euroopa Liiduga saavutada väga ulatuslikku vabakaubanduslepingut, kuid ka parima stsenaariumi korral ei taga see Euroopa Liidu ühisturule samasugust juurdepääsu nagu Suurbritannial on täna, märkis agentuur.
    Suurbritannia taotleb üleminekuaega
    Theresa May ütles reedel Firenzes peetud kõnes esimest korda selgelt välja, et Suurbritannia tahaks pärast Euroopa Liidust lahkumist 2019. aasta märtsis näha veel vähemalt kahe aasta pikkust ülemineku aega, mille jooksul kodanikud ja ettevõtted saaksid muutustega kohaneda. Nii ei tekitaks lahkumise kuupäev liiga järsku üleminekut, kus ei teata, mis reeglid mis moel kehtivad.
    May ütles, et Suurbritannia lahkub ühisturult ja tolliliidust, kuid püüab siiski jääda Euroopa Liiduga väga tihedatesse partnersuhetesse. Ning uus koostöö vorm peaks olema unikaalne, mitte „valmislahendus“ n.ö Norra mudeli või Kanadaga äsja jõustunud vabakaubanduslepingu laadis. Sest Suurbritannia ja Euroopa Liidu suhete lähtepositsioon on hoopis teine.
    May kinnitas ka, et Suurbritannia kavatseb täita ELi praegu kehtiva eelarveperioodi kohustused, mis tähendab, et ükski liikmesriik ei pea kartma, et tal tuleb ELi eelarvesse juurde maksta või lubatust ilma jääda.
    Suurbritannia valitsus kritiseeris Moody’se otsust, osutades, et see on May värskelt esitatud ambitsioonika visiooni valguses aegunud. Mööndi, et raskustest ollakse teadlikud, kuid sellest hoolimata ollakse optimistlikud.
    Moody’s osutas Brexiti kõneluste keerukusele ja raskustele hoida poliitilist konsensust, mida Brexit peaks tähendama. Kõik see ei jäta valitsusele ei mahti ega ressursse, et tegeleda Suurbritannia majanduse nõrkustega – nõrga kasvupotentsiaali ja aeglase tootlikkuse kasvuga. Enamuse kaotamine parlamendis muudab majanduspoliitika edasise kursi veelgi ebaselgemaks, nentis Moody’s.  
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.