Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltika kahjum süvenes
Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.Foto: Andras Kralla
Moefirma puhaskahjum süvenes kolmandas kvartalis aastataguse ajaga võrreldes tublisti, käive jäi aga enam-vähem samale tasemele.
Tänavu kolmandas kvartalis teenis Baltika 471 000 eurot puhaskahjumit, aasta tagasi oli samas kvartalis aga miinus vaid 296 000 eurot, teatas firma börsile. Käive oli 12 miljonit eurot ehk pea täpselt sama suur kui aasta varem. Jaemüük siiski kahanes protsendi jagu ning ulatus vaid 9,4 miljoni euroni.
Baltika juht Meelis Milder selgitas pressiteates, et kvartali kehv jaemüük tuli peaasjalikult sellest, et kaubanduskeskuste külastatavus juulis ja augustis langes, selle taga olid tema hinnangul suvised ilmad. Ehkki nõrk tulemus oli augustis kõikidel turgudel, suutis Eesti turg tänu kõrgematele varudele siiski kvartaliga 3% kasvada.
Baltika e-pood Andmorefashion jätkas kasvu ning selle müügitulu tõusis kolmandas kvartalis 321 000 euroni, kasv oli 29%. Brändidest oli populaarseim Monton.
Kolmandas kvartalis jätkusid Baltika teatel ka e-poe arendused: laienes Click&Collect teenust pakkuvate Läti kaupluste võrgustik ning arendati kasutajaliidest. Üheksa kuu peale kokku tegi Andmorefashion käivet veidi üle miljoni euro, seda oli rohkem kui kolmandiku võrra aastatagusest vähem.
Milder rõhutaski, et firma on suunanud oma müügiteraviku eksportturgudele ning keskendunud veebipoele. Samuti on tehtud investeeringuid uutele turgudele sisenemiseks vajaliku mudeli loomisesse, mis ühendab füüsilise poekeskkonna pop-up kaupluste kaudu veebipoega.
Eksport ehk hulgi- ja frantsiisimüük kasvas kolmandas kvartalis 4% ja oli 2,2 miljonit eurot. Alates 2017. aasta kevadest lisandus Baltika hulgipartnerite hulka Venemaa kaubamajade kett Lady & Gentleman CITY, mille viies suuremas kaubamajas on nüüdsest saadaval Mosaici naisterõivaste kollektsioon, märkis Baltika.
Lisaks toetab disainiekspordi kasvu jätkuvalt sel aastal lisandunud frantsiisiturg Serbias ning Euroopa kaubamajakett Peek & Cloppenburg, mille 38 kaubamajas müüakse Montoni kollektsiooni. Kolmanda kvartali lõpuks oli Baltika brändi esindavaid frantsiisipoode 32. Üheksa kuu kokkuvõttes kasvas hulgi- ja frantsiisimüük 7% ja oli 5,4 miljonit eurot.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.