Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Alibaba hiigelale tõi kümneid miljardeid käivet
Alibaba juht Jack Ma.Foto: EPA
Hiina veebikaubandushiiu Alibaba korraldatud maailma suurim allahindluskampaania, nn üksikute päev tõi kokku rekordilised 22 miljardit eurot käivet.
Üksikute päeva müük tõi kokku 168,2 miljardi jüaani ehk umbes 21,7 miljardi euro jagu käivet. Allahinnatud külmikuid, telefone ja vähki osteti kokku 225 riigist, vahendas Bloomberg.
Müügi kasvatamiseks korraldas Alibaba ka juba traditsioonliseks saanud suurejoonelise telegala, kus astusid muuhulgas üles USA filmistaar Nicole Kidman ja Ameerika räppar Pharrell Williams. Reuters tõi välja, et esimesed poolteist miljardit dollarit käivet tehti gala esimese kolme minuti jooksul.
Kaubandushiiu tegevjuht Daniel Zhang ütles intervjuus Bloombergile, et firma tahab hiigelmüügile anda globaalsema haarde ning teha ka seni Hiinale suunatud gala rahvusvaheliseks, ent täpset ajakava ta välja ei käinud.
Üksikute päeva müügikäive kasvas 39 protsenti, mis ületas Citigroupi prognoose ja viitas ka sellele, et kartused majanduse aeglustumisest on liialdatud. Kokku ületas 100 miljoni jüaani käibepiiri 82 brändi, muuhulgas Nike ja Xiaomi.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.