Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswagen rebib Teslal eest ära

    Volkswageni juht Matthias Müller.Foto: epa

    Volkswagen kindlustas 20 miljardi dollari suuruse tehingu akude tarnimiseks, mis iseloomustab ettevõtte agressiivset sisenemist elektriautode turule. See seab Tesla surve alla, sest juba praegu on neil probleeme Model 3 masstootmisega, vahendab Bloomberg.

    Maailma suurim autotootja muudab kokku 16 erinevat tehast, et need suudaks hiljemalt 2022. aasta lõpuks elektriautosid tootma hakata. Praegu on selliseid tehaseid vaid kolm, teatas Volkswagen teisipäeval Berliinis. Saksamaa autotootja plaanib 2025. aastaks toota iga-aastaselt 3 miljonit elektriautot.
    Kahel suuremal turul tehingud tehtud
    Volkswagen on juba praegu teinud kokkuleppeid Samsung SDI Co, LG Chemi ja Contemporary Amperex Technology’ga – ettevõtted võimaldavad neil Euroopas ja Hiinas piisavalt akusid osta.
    Akude puhul on kahel suuremal turul seega kokkulepped sõlmitud ning peagi jõutakse ka Põhja-Ameerika tehinguteni, teatas Volkswagen. Kokku tahab Wolfsburgis tegutsev autotootja osta 50 miljardi euro väärtuses akusid, mis peaks võimaldama elektriautode turul domineerima hakata. Juba 2018. aastal plaanitakse välja tulla kolme uue mudeliga ning järgnevatel aastatel juba mitmekümnega.
    Volkswageni plaanid avaldatakse ajal, mil Tesla ostis mullu ette 17,5 miljardi dollari väärtuses akusid. 15,4 miljardit sellest plaanitakse ära jaotada järgmise nelja aasta peale. Peamiselt ostetakse liitiumioonakusid Panasonicu käest, selgub dokumentidest. Volkswagen teatas, et nende akude soetamine on automaailma ajaloo üks suurimaid oste.
    „Järgmise aasta algusest alates toome sisuliselt iga kuu turule uue elektriauto mudeli,“ ütles ettevõtte tegevjuht Matthias Müller. „Just nii saame pakkuda maailma suurimat elektriautode valikut.“
    Moraalne kohustus
    Viimastel aastatel on Volkswagenil lasunud moraalne kohustus oma autode valikut parandada. 2015. aasta septembris alanud diisliautode pettuse skandaal tekitas valulise vastureaktsiooni.
    Volkswageni aktsia on viimase aasta jooksul tõusnud 17 protsenti, 164 euroni. Tänavu on aktsia kukkunud 2,8 protsenti.
    Ettevõte plaanib luua ka uue elektriautode brändi. I.D nimesildiga esimene mudel läheb müüki 2020. aastal ning selleks saab olema Neo luukpära. Audi luksusbränd hakkab E-Tron sportmaastureid, mis töötavad täielikult elektri peal, müüma selle aasta lõpus.
    Probleem koobaltiga
    Vaatamata sellele, et suured tehingud on juba tehtud, pole akudega seotud probleem veel lahendatud. Ettevõttel on vaja ka tohutus koguses koobaltit, mida pole suudetud veel hankida. Just seda metalli on vaja kaasaegsete akude tootmises. Volkswagen teatas, et püüab leida mooduseid, kuidas selle elemendi osatähtust tootmises vähendada.
    Tõsi, lühiajaliselt on koobaltit piisavalt, aga pikaajaline tarne on küsimärgi all kogu autotööstuse jaoks, ütles Volkswageni finantsjuht Frank Witter Bloombergile.
    Akude tootmine iseseisvalt ei ole ettevõtte jaoks reaalne. „See ei ole lihtsalt meie kompetents,“ ütles Müller, keda on teised juhtivad töötajad survestanud, et firma investeeriks akude tootmisse. „Teised teevad seda paremini kui meie.“
    Hiina tootja CATL, mis hakkab Volkswagenile akusid müüma, kaalub Euroopasse tehase rajamist, teatas tegevjuht Zeng Yuqun nädal aega tagasi.
    Kulusid tõmmatakse koomale
    Vaatamata sellele, et elektriautode tootmist laiendatakse agressiivselt, püüab Volkswagen siiski kulusid koomale tõmmata. 2017. aastal vähenesid kulud arendustöödele 3,9 protsenti, 13,1 miljardi dollarini (6,7 protsenti käibest). 2020. aastaks tahab ettevõte vähendada seda suhtarvu 6 protsendini.
    Uutele tehnoloogiatele üleminek teeb kasumis püsimise keerukaks. Volkswagen prognoosib, et tegevusmarginaal ulatub edaspidi 6,5-7,5 protsendini käibest. 2017. aastal oli see näitaja 7,4 protsenti.
    „Me tahame, et meie äri oleks ka 2018. aastal edukas,“ ütles Müller. „Meil on vaja käivet selleks, et rahastada suuri investeeringuid tulevikus.“
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.