Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Daimler oli sunnitud kopsakat dividendi vähendama

    Daimler oli sunnitud dividendi kehvade tulemuste tõttu vähendama.Foto: Shutterstock

    Daimler teatas kolmapäeval, et nende neljanda kvartali kasum langes tublisti vaatamata sellele, et autosid müüdi rohkem ning käive kasvas, vahendab Reuters.

    Ühtlasi teatas Saksa autotootja dividendi vähendamisest. Maksu- ja intressieelne kasum (EBIT) kahanes eelmise aasta sama ajaga võrreldes 22 protsenti, 2,67 miljardi euroni. Maksujärgne kasum vähenes aga poole võrra, 1,64 miljardi euroni. Käive suurenes 7 protsenti, 46,61 miljardi euroni.
    Daimleri kasum moodustas neljandas kvartalis käibest 7,3 protsenti, veel aasta tagasi oli see näitaja 9,5 protsenti.
    “Daimleri jaoks oli 2018. aasta väga raske. See peegeldub ka meie finantstulemustes ja aktsia hinnas,” ütles tegevjuht Dieter Zetsche. Ettevõte otsustas majandusaasta eest maksta välja dividendi 3,25 eurot aktsia kohta. Veel aasta tagasi maksti välja 3,65 eurot aktsia kohta.
    Ettevõtte aktsia oli lõunaks langenud Frankfurdi börsil 3,1 protsenti, 51,27 euroni. See tähendab, et praegune dividenditootlus on 6,3 protsenti.
    Daimleri aktsia hindFoto: Reuters
    Efektiivsust on vaja suurendada
    “Daimleril on vaja kiiresti efektiivsust tõsta,” ütles Evercore ISI analüütik Arndt Ellinghorst kolmapäeval Reutersile. “Praegu on nii Mercedes-Benzi sõiduautode kui ka veoautode kasumlikkus konkurentidest väiksem.”
    Daimler teatas, et töötab praegu välja “vastumeetmeid” ning selle eesmärk on kasumi suurendamine. Detailidest ja võimalikest kulukärbetest ei tahetud rääkida, sest neid töötatakse alles välja.
    2019. aastaks prognoosib ettevõte, et Mercedes-Benzi sõiduautode üksuse kasum moodustab 6–8 protsenti käibest ning veokite üksus 5–7 protsenti käibest. “Meie prognoos Mercedes-Benzi autodele ja veokitele on pikaajalistest kasumimarginaalide eesmärgist madalamal. Sellega ei saa me rahule jääda. Meie eesmärk on viia marginaal 2021. aastaks 8–10 protsendini,” ütles Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche oma avalduses.
    Daimler lisas, et 2019. aastal peaks müüdud autode arv, käive ja kasum kasvama.
    Tariifid mõjutasid nõudlust
    Mercedes-Benzi sõiduautode müük suurenes neljandas kvartalis 4 protsenti, aga tariifide tõus USAs ja Hiinas ning logistikaga seotud probleemid mõjutasid nõudlust negatiivselt, mille tõttu olid hinnad madalamad.
    Mercedes-Benz eksportis eelmisel aastal USAst Hiinasse umbes 30 000 GLE- ja GLS-sportmaasturit. Ettevõte ei plaani neid mudeleid tariifide vältimiseks Hiinas tootma hakata, rääkis Zetsche.
    Kulutused teadus- ja arendustegevusele suurenesid 4,5 protsenti, 9,1 miljardi euroni. Suur osa sellest läheb elektriautode arendamisse – ettevõte plaanib juba tänavu tuua turule esimese elektrilise sportmaasturi.
    Mullu oli Mercedes-Benz maailma suurim luksusautode müüja – kokku registreeriti 2,31 miljonit autot. BMW oli neil kannul 2,12 miljoni autoga ning Audi 1,81 miljoni autoga.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Ameerika suurpank ennustab kahele ravimiaktsiale 200% hinnatõusu
Bank of America analüütikud valisid kaks ravimitootjat, kes töötavad välja vähkkasvajate ja geneetiliste haiguste ravimeid ning mille aktsiatele on seatud kuni 200% tõusupotentsiaaliga hinnasihid.
Bank of America analüütikud valisid kaks ravimitootjat, kes töötavad välja vähkkasvajate ja geneetiliste haiguste ravimeid ning mille aktsiatele on seatud kuni 200% tõusupotentsiaaliga hinnasihid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti parim juht: karjumises pole ma kunagi hea olnud
Eesti parimaks juhiks valitud IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omaniku ja juhatuse esimehe Ivo Suursoo sõnul on raskete otsuste tegemise juures kõige olulisem viisakas kommunikatsioon ja inimlik selgitamine. Talle meenus vaid üks kord, mil ta ise on häält tõstnud.
Eesti parimaks juhiks valitud IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omaniku ja juhatuse esimehe Ivo Suursoo sõnul on raskete otsuste tegemise juures kõige olulisem viisakas kommunikatsioon ja inimlik selgitamine. Talle meenus vaid üks kord, mil ta ise on häält tõstnud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Pankrotis Eurora tarkvara jõudis uue hinnaga oksjonile
Pankrotistunud Eurora tarkvara ei õnnestunud märtsis oksjonil maha müüa, nüüd on see jõudnud madalama hinnaga teisele ringile.
Pankrotistunud Eurora tarkvara ei õnnestunud märtsis oksjonil maha müüa, nüüd on see jõudnud madalama hinnaga teisele ringile.