Artikkel
  • Kuula

    Loovkirjutamine pole ainult turundajate pärusmaa

    Nüüd võiks arvata, et tegu on reklaamiagentuuride copywriter'itele ja muudele loovinimestele mõeldud pöördumisega? Ei ole. Tänapäeval valgub reklaamiteadmine järjest enam reklaamiagentuuridest rahva sekka.

    Uku Nurk on pikaaegse reklaamiagentuuri töökogemusega loovjuht.
    See on loomulik, kuna üha rohkem ettevõtteid kirjutab endale ise reklaame ja loovtekste. Ma ei mõtle siin ainult jõululuuletusi või naljakaid sünnipäevakaarte, vaid blogipostitusi, kodulehe sisutekste, sotsiaalmeediapostitusi ja reklaamide tekste. See aga eeldab ideede genereerimist ja strateegilist mõtlemist.
    Lisan siia kolm ametit, mille puhul ei tundu esialgu, et loovkirjutamise oskus oleks vajalik. Tegelikult aga on.
    1. Tegevjuht
    Jah, lugesite õigesti – tegevjuht. Kui reklaame luuakse ettevõtte sees, peab ju olema keegi, kes reklaame loob. Väiksematel firmadel on sageli turundusjuht ja tegevjuht ühes isiksuses. Tegevjuhtidel on üldiselt ka ettevõtte tulevikuplaanidest kõige selgem nägemus, mistõttu võiksid nad olla just need kõige õigemad inimesed reklaame kirjutama. Loovkirjutamine vajab siiski ka teatavat distantsi ja sihtgrupihoiakut. Luues ise oma ettevõttele reklaame, ei pea aga tegevjuht olema loovgeenius, vaid teadma lihtsaid tõdesid, mida loovkirjutamisel arvestada. See nõuab aga ka distsipliini, mis eeldab teatud protseduuride rakendamist.
    Kui tegevjuht pöördub oma töötaja poole: "Kuule Rain, vaata korra, mis sa arvad, kas selline reklaam oleks lahe?" – siis Rain vastab: "Muidugi on lahe!", sest Rain on juhuslikult ta alluv. Ta võib olla ka tema sõber, aga tema vaatenurk ei kata ikkagi kogu sihtgruppi. Tegevjuhi vaade on alati natuke laiem kui töötajate oma, mistõttu peab ta olema kursis lisaks tegevusvaldkonna- ja finantsteadmistele ka reklaamindusega.
    2. Keegi ettevõttest, kes palkab freelancer'i
    Väga tihti palkavad ettevõtted freelancer'i, agentuuri või kelle iganes, kes täidab loovülesandeid nende eest. Sellisel juhul võib tekkida küsimus: "Miks pean mina teadma loovkirjutamisest midagi, kui ma ju maksan sellele, kes teab?" Küsimus on igati mõistetav. Reklaamide tellimisel on aga rangelt soovitatav olla kursis reklaamitegemise põhimõtetega ja loovtöö käiguga. Ainult nii on võimalik saavutada parim võimalik tulemus.
    Muidu võib juhtuda, et nädala aja pärast hakkab seesama imestaja sekkuma sõnumitesse ja tekstidesse, kuna tema on ju klient, tema maksab. Tavaline inimene ei tea aga üldjuhul, miks peab lihtsal sotsiaalmeedia kampaanial olema strateegia või miks ei saa kasutada reklaamlauses alati neid samu sõnu, mida ettevõte on juba aastaid kasutanud. Sa ei peagi õppima loovkirjutamist selleks, et ise kirjutada, vaid selleks, et osata reklaame tellida.
    3. Büroo assistent
    See on kontori perenaise ametikoht. Kindlasti seisab nimesiltidel väga palju erinevaid nimetusi selle rolli kohta ja ma ei suuda neid siin kõiki välja pakkuda, aga te saate aru, mida ma mõtlen. Keegi ju peab ettevõtte kliendiüritused ja suvepäevad ära organiseerima ning sealjuures ka natuke sisuliselt mõtlema. Sageli on vaja ürituste ideid esitleda ka ettevõtte juhtkonnale ja teistele töötajatele. Väikeste ettevõtete bürootöötajate õlul lasub ka tihtilugu vastutus hallata pisut ettevõtte kodulehte või sotsiaalmeediat. Nii leiabki büroo assistent end korraga loovrollis. Loovkirjutamine ongi õpetus, kuidas loovas valdkonnas süsteemselt mõelda, sest kõik ideed ja ideepojad peavad sobituma kuidagi ka suuremasse pilti.
    Loovkirjutamine muutub aina tähtsamaks just seetõttu, et tänapäeval peavad kõik oskama kõike. No mitte just kõike, aga kas sa oleksid kümme aastat tagasi uskunud, et sa teed täna pilte, töötled neid, kujundad neile tekste ja sõnumeid ja postitad kõikidele vaatamiseks?

    Koolitus: Kuidas kirjutada reklaamtekste?

    Koolitaja: Uku Nurk

    Toimumisaeg: 22. november ja 10. detsember 2019

    Kestus: 2 päeva

    Rohkem infot SIIT.

  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Keskpankurid ajasid USA aktsiad tippudelt taanduma
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Euroala majanduskasv hoogustus esimeses kvartalis Eesti majanduslangus Euroopa üks sügavamaid
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.