Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Neil ei maksa Hiiumaal oma nägu näidata

    Anti Veermaa

    Äripäeva hinnangul on praamiliikluse hädade taga valitsuserakondade, eelkõige Reformierakonna rahaahnus ja Tallinna Sadamas aastaid vohanud korruptsioon.

    Kuigi praegune madal veetase oleks tõenäoliselt force majeure ka uute parvlaevade jaoks, võtab Äripäev praamisaaga laias plaanis lühidalt kokku nimekirjaga neist isikutest, kes on tekkinud olukorras süüdi.
    Toimetuse hinnangul on praamiliikluse hädade taga valitsuserakondade, eelkõige Reformierakonna rahaahnus ja Tallinna Sadamas aastaid vohanud korruptsioon, millega valitsuserakonnad õigel ajal tegelda ei soovinud.
    Leedo väited on ümber lükkamata
    Kuigi prokuratuur ei algatanud uurimist suurettevõtja Vjatšeslav Leedo väite põhjal, et Reformierakonna esindajad küsisid temalt nelja sidrunit ehk nelja miljonit eurot erakonna kassasse, on see väide ka avalikkust lõpuni veenval viisil siiamaani tegelikult ümber lükkamata. Leedo väite kehtimatuse kohta pole Reformierakonnal ette tuua isegi mitte kriminaalasja lõpetamise määrust, millega lõppes uurimine mäletatavasti RE musta raha skandaali asjus.
    Kõige rohkem on tänases praamihädas süüdi valitsus, seega alustame nimekirja mehega, kes on peaministri ametis teist korda järjest.
    Taavi Rõivas: on keeldunud tunnistamas Tallinna Sadama korruptsiooniprobleeme, millest kogu häda alguse sai. Rõivase väide, et Tallinna Sadama endised juhid Allan Kiil ja Ain Kaljurand toimisid altkäemaksu küsides omal käel ja iseenese huvides, ei ole usutav ega veenev. Rohkem kui miski muu huvitas Rõivast erakonnakaaslase Remo Holsmeri puhtaksjäämine. Paraku kaotas Postimehe vastu kohtusse läinud Holsmer kohe esimeses astmes ja loobus edasi kaebamast.
    Allan Kiil ja Ain Kaljurand: lõhkasid uudispommi eelmise aasta alguses, kui nad altkäemaksukahtlusega vahi alla võeti. Riigiprokuratuur kahtlustab Kaljuranda rohkem kui 300 000 euro ulatuses altkäemaksu võtmises ja Kiili rohkem kui nelja miljoni eurose altkäemaksu võtmises Poola ja Türgi firmadelt, mis ehitavad Tallinna Sadama tellimusel saarte vahel kurseerima hakkavaid laevu. Kahtlustest kaugemale pole uurimine edenenud, Kiil ja Kaljurand on jalavõruga vabadusse lastud.
    Neinar Seli: Tallinna Sadama pikaaegne nõukogu esimees, kes mõisteti eelmisel aastal riigikohtus lõplikult kriminaalkuriteos, täpsemalt korruptsioonivastases toimingupiirangu rikkumises süüdi. Tallinna Sadam on pikki aastaid olnud nõukogu kaudu Reformierakonna kontrolli all.
    Andrus Ansip: eelmine peaminister, kes sallis Seli toimetamist Tallinna Sadamas ja mitmel toolil istumisest tulenevaidhuvide konflikte.
    Juhan Parts: tegeles Tallinna Sadama probleemidega ja sai Selist lahti, aga kõik jäi pooleli. Leedo läbipaistmatutest skeemides vabanemise plaan oli õige, aga see jäi ellu viimata.
    Urve Palo: vormistas pärast ametiaja alguse meelesegadushetki Partsi plaani, aga oli juba hilja. Hange tulnuks korraldada varem ja korrektsemalt, ilma lõputute pahandusteta. Tallinna Sadam, mille probleemidega Palo ministrina pidi kursis olema, veeti hankele kõrvupidi. Tänaseks on raske näha, kust tuleb Palo lubatud 60 miljoni eurone kokkuhoid kümne aasta peale.
    Asko Pohla: esindas Tallinna Sadamat advokaadina mitmes asjas, muuhulgas parvlaevade ehituslepingute sõlmimisega seotud asjades. Pohla on ise kinnitanud, et kõik on seaduslik, aga see vaevalt praamisabades istuvaid hiidlasi lohutab.
    Nagu näete, TS Laevu ja selle juhti Kaido Padarit nimekirjas pole. Tema helbib lihtsalt varasemate aastate jooksul kokku keedetud suppi.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.