Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linn: Tallinn on eeskuju

    Tallinn asub esimeste seas reorganiseerima ühistransporti ning loodetavasti haaravad ideest kinni ka teised omavalitsused Eestis, kirjutab Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu (KE).

    Ühistranspordi osatähtsus on tänaseks kasvanud. Kindlasti on selle üheks põhjuseks majanduskriisi (järel-)mõjud. Eesti majandus ei ole taastunud ning nende inimeste hulk, kellele ühistransport on oluline liiklemisvahend, väga suur. Teisalt ei ole aga paralleelselt hinnatõusuga kasvanud palgad.
    Tallinn koostas juba 2009. aasta kevadel esimese abipaketi. Selle üheks meetmeks on toimetulekutoetust saavate perede kooliealistele lastele tasuta sõidu õigus linna ühissõidukites. Tänaseks on abipaketid eesmärgi täitnud. Abipaketist tulenevad vabad ressursid saame suunata  ühistranspordi hüvanguks.
    Tallinnas on enam kui kümme aastat räägitud, et oleks mõistlik ühendada kaks ühistranspordiettevõtet – trammi- ja trollibussikoondis ja autobussikoondis.Tänaseks oleme selle mõtte lõpuks realiseerinud.See ei ole sugugi ainulaadne, terves maailmas koondatakse ühistranspordiettevõtteid ühtse juhtimise alla. Igaühele on arusaadav, et kui näiteks troll läheb liinil katki, siis on mõistlik selle asemel operatiivselt tuua buss. Seda saab kõige efektiivsemalt teha ühtse dispetšerteenuse kaudu.
    Tasuta ühistranspordist rääkides on läbivaks fraasiks olnud saamata piletitulu. Siinkohal tuleb täpsustada, et piletitulu moodustab vaid 33 protsenti vedaja kogutulust. Seega aitab kahe ettevõtte ühendamine ja sellest tulenev kulude kokkuhoid omakorda teed sillutada tasuta ühistranspordile.Juba täna võime kindlalt väita, et tasuta ühistranspordi korral sõitjate arv suureneb. Kui praegu on kümme protsenti pealinna ühistranspordiliinidest n-ö eravedaja käes (AS MRP), siis miks ei võiks see osakaal kasvada? Teatavasti on konkurents edasiviiv jõud ning eravedajate kaasamine suurendab täiendavateks investeeringute võimalusi.
    Seniks aga uuendab linn omavahenditest trammi-, trolli- ja bussiparki. Näiteks 2013-2014. aastal täieneb trammipark 15 uue madalapõhjalise sõiduvahendi võrra, ka uusi busse lisandub linnapilti paarikümne ringis.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Euroopa tarbijaühendused esitasid Temu peale ühiskaebuse
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.