Artikkel

    AMTELi uue juhi eelmine elu: ühekorraga vormelisõitja ja tehasedirektor

    Meelis Telliskivi 2000. aastal Estonia 26-9 ees. Too ühes eksemplaris valminud mudel jäigi Estonia vormelivabriku viimaseks.Foto: Tiit Blaat/Delfi Meedia/Scanpix

    Hiljuti autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu ehk AMTELi tegevjuhiks valitud Meelis Telliskivi piloteeris 90ndatel ja 00ndate algul noore mehena nii Eestis toodetud vormelautosid kui kogu tehast, mis neid valmistas – ettevõtet Kavor.

    Nõukogude Liidu ainus arvestatav vormelitööstus tekkis Eestisse. Tallinna Autode Remondi Katsetehases (TARK) valminud Estonia autodega võideti alates 1968. aastast planeedikuuendikul kõik meistritiitlid ning 1985. aastal tõusti toodetud vormelite arvu poolest maailmas brittide Lola järel teisele kohale.
    NSV Liidu lõpp loksutas 1989. aastal TARKist eraldunud ning nime Kavor saanud riiklikku väikeettevõtet kõvasti. Näiteks leidis see aferistiks osutunud idasakslasest "investori", kelle tegevuse tagajärjena tehas kaks aastat seisis ning firmale kuhjus suur maksuvõlg.
    Uute omanike käes püüti kuulsate Estoniate ehitamisele siiski eluvaim uuesti sisse puhuda. 1995. aasta varakevadel võeti katsesõitjaks toona 24aastane Meelis Telliskivi, kellest sai järgmisel aastal algul ajutiselt ning siis juba püsivamalt ka ettevõtte direktor.
    "Emotsioonid olid kohati kahesed. Ühtpidi oli niisuguse koha peale valitud saamine lapsepõlveunistuse täitumine, aga palk … Midagi kassast maksti, ent kui ma vaatasin ümberringi, millega head grupivennad TPI päevilt tegelesid – näiteks läksid suurde ärisse –, siis rahanumbrid olid kordades erinevad. Kohati tuli Kavoris n-ö tegeleda metseenlusega," meenutas Telliskivi Äripäeva raadio "Autojuttude" saates. "Aga nagu öeldakse: iga mees peab jääma oma liistude juurde. Tol ajal nägin ma seal noore mehena suurt potentsiaali."
    Saates rääkis Meelis Telliskivi pikemalt nii Kavori väljavaadetest ja probleemidest kui enda teekonnast. Lisaks muule tuli juttu sellest, kuidas Telliskivi hankis oma esimese vormeli videomaki eest ning kuidas Kavor tegi nina vee peal hoidmiseks kõiksugu metallitöid – näiteks ehitas R-Kioskile haagiseid. Samuti lahkas saatekülaline põhjusi, miks aastatuhande algul vormelautode valmistamine siiski lõppes.
    Meelis Telliskivi intervjueeris "Autojuttude" tegija Karl-Eduard Salumäe.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Luureülem: Harkivi vallutamiseks oleks vaja 300 000 meest
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.