Juubel: Innovaatilisust armastav kleebisetrükikoda LabelPrint sai 15aastaseks

20. aprill 2016, 09:14
Peakontor ja trükikoda Tallinnas, Lennujaamast 5 minuti kaugusel. Reti tee 16, Peetri
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160420/CM/160429995/AR/0/AR-160429995.jpg

Eesti kapitalil põhinev kleebisetrükikoda LabelPrint OÜ sai tänavu aprillis 15aastaseks. Nende aastate jooksul on üle elatud nii tõuse kui ka mõõnasid, kuid oma eesmärgile on kindlaks jäädud: pakkuda uuenduslikke tooteid ja kõrget tootekvaliteeti ning olla usaldusväärne ja paindlik partner.

LabelPrint sai alguse ideest luua ettevõte, mis hakkaks valmistama parimate tehniliste võimalustega kleebiseid. „Esimese arve saatsime välja aprilli alguses 15 aastat tagasi ehk siis tekkis meie esimene käive ning seda võibki pidada ettevõtte reaalseks sünniks. Alguses tegime kõik kõike – olime ise nii trükkalid, sekretärid kui ka kaubavedajad,“ meenutab ettevõtte asutaja ja juht Sten Sarap.

Noore ettevõtte algusaastad olid kiired ja riske võeti meelsasti. Nii ostis LabelPrint juba pärast kolmeaastast tegutsemist ära oma suurima konkurendi Paraprint ASi. Olgu öeldud, et ostjas töötas tollal 9 ja ostetavas 36 inimest. „Amps oli suur,“ muigab
Sarap. „Aga saime hakkama ning nii sai meist hoobilt Eesti suurim kleebisetootja.“

Keeruline aeg oli aastatel 2008–2009, mil tuli tõsiselt oma kulud üle vaadata, kuid Sarapi hinnangul oli see hea õppetund, et tõusu ajal ei tohi puhata ja peab olema sama efektiivne kui rasketel aegadel. Täna on LabelPrint tugevam kui kunagi varem ning teab piire, millest üle ei astuta.

2011. aastal koliti uude, spetsiaalselt trükikojaks ehitatud majja Reti teel. Vahepealsetel ja järgnevatel aastatel on tegeletud pideva investeerimise ja tootmise efektiivistamisega. LabelPrindi eesmärk on olnud alati olla üks esimestest, kes tuleb välja uute asja­dega: nii tõid nemad Eestisse duolabelid ehk mitmekihilised kleebised, raamatuna rohkem tutvustust mahutavad buklettkleebised ning siidi ja fooliumi kombinatsioonid tootesiltidel. Samuti oli LabelPrint Põhjamaade esimene trükikoda, mis hakkas pakkuma HD-resolutsioonis kõrge kvaliteediga rullkleebiste digitrükki.

Märksõnad etikettide turul: eristumine ja keskkonnasääst

„Meie selge soov on teistest eristuda ning ka sel aastal on oodata uusi üllatusi. Tavastandardit suudavad kõik teha, aga klientidele tuleb pakkuda pidevalt midagi uut ja põnevat,“ rõhutab Sarap, lisades, et teine keeruline asi trükimaailmas on seadmete nutikas kasutamine. „Seadmeid võivad osta kõik, aga need tuleb ka enda kasuks maksimaalselt tõhusalt tööle panna. Kui on olemas head trükivaldkonna partnerid üle maailma ning on võimalus käia trükikodades ja messidel, siis näeb ikka väga huvitavaid lahendusi ja lähenemisi. Igal trükikojal on aga omad saladused, mida nii kergekäeliselt välja jagada ei soovita.“

Meelsasti teeb LabelPrint tihedat koostööd oma klientide, kujundusfirmade ja disaineritega, tutvustades neile pidevalt uusi võimalusi ning selgitades kleebiste trükkimise tehnoloogilisi tagamaid. Ettevõtte klientide hulka kuuluvad näiteks toiduaine- ja kosmeetika-, alkoholi- ja keemiatööstused.

15 aastaga on toimunud turul palju muudatusi tootesiltide tehnoloogias ja väljanägemises, aga ka selles, et kui varem telliti näiteks 100 000 ühesugust toodet, siis täna on see jagunenud kümneks erinevaks kümneks tuhandeks, sest kõik soovivad teistest eristuda. Viimaste aastate trend on aga matt, maalähedasem ning rohelisem lähenemine, enne seda pandi rõhku kriiskavatele kõrgläikega siltidele.

„Kujundusele ja etiketile ning toote välimusele pannakse aina enam rõhku ning seda on selgelt näha ka kaupluselettidel – iga toode on omanäoline ning kujundusi muudetakse iga mõne aasta tagant. Meile kui tootjale on praegu väga põnev aeg – erinevate materjalidega välja tuua erilisust, kasutada näiteks struktuurseid materjale. Meil on olemas kõik võimalused kombineerimiseks ning teeme alati klientidele tootenäidiseid erinevatel materjalidel, et neil oleks võrdlus- ja valikumoment.“

Sihiks ekspordi kasv

2015. aastal oli ettevõtte käive ligi 6,4 miljonit eurot, tänavu prognoosib juhtkond käibeks üle seitsme miljoni. „Müük kasvab tänu meie uutele toodetele ning ekspordi suurunemisele, mis on juba ligi 50 protsenti toodangust,“ selgitab Sarap.
Viimase viie aasta kiiret kasvu vaadates tundub, et viis aastat tagasi valminud 3300 ruutmeetri suurune maja hakkab juba kitsaks jääma ning ei saa välistada, et lähiaastate peab hakkama mõtlema juurdeehitusele, lisab ta.

Eesti kõrval on LabelPrint fookustunud Soome, Rootsi, Norra ja Taani turule ning plaanib järk-järgult ekspordi osakaalu tõsta. Sellele aitavad kindlasti kaasa ettevõtte rahvusvahelised ISO 9001 juhtimis- ja ISO 14 001 keskkonnajuhtimisese sertifikaadid. Püsiklientidele on avatud ka mugav interneti kaudu tellimise võimalus.

Tootmine toimub trükikojas kolmes vahetuses ning töötajaid on tänase seisuga veidi alla 60. „Meie töötajate rahulolu on meile väga oluline – pakume neile tasuta transpordivõimalust töökohta ja tagasi ning kõigile on kasutada hoones asuvad jõusaal ja saun. Lisaks ühisüritused ning koolitused,“ loetleb Sarap.

Täname kõiki oma töötajaid, kliente ja koostööpartnereid nende 15 aasta eest ning lubame ka järgmised 15 aastat teiega veeta! Soovime endiselt pakkuda teile kõike põnevamaid ja uuemaid tooteid ning olla parim partner!

www.labelprint.ee

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
20. April 2016, 09:14
Otsi:

Ava täpsem otsing