Artikkel
  • Kuula

    Tellimusrendiga on auto omamine lihtsam kui kunagi varem

    Kiire igapäevelu utsitab otsima teenuseid, mis on võimalikult mugavad ja aega kokku hoidvad. Auto ja transpordiga seotud teenused ei ole siin erand.

    Tõeline trend juba viimased viis aastat on subscription based ehk tellimuspõhised teenused. Keskmine ameeriklane kulutab iga kuu erinevatele tellimustele 100-199 dollarit. Ameerikas kanda kinnitanud trendidel on komme jõuda mõne aja möödudes ka Eestisse. Tellimuspõhiste teenuste populaarsuse taga pole vaid vabaduse, paindlikkuse ja nutikama rahaplaneermise soov, vaid nihe inimeste arusaamas, et asju ei ole vaja tingimata omada. Näiteks analüüsi ja audiitorfirma Deloitte'i andmetel on juba 2025. aastaks umbes 8% kogu maailmas registreeritud sõidukitest vajaduspõhised tellitavad sõidukid ehk inimesed loobuvad autode omamisest.
    Eestlastele vast kõige tuntumad igakuised tellimuspõhised teenused on Netflix ja Spotify. Tarbija uute harjumuste rahuldamiseks pakuvad sedasorti teenust üha rohkem ka autotootjad ja rendiettevõtted üle terve Euroopa. Kui veel kümmekond aastat tagasi tähendas auto omamine staatuse sümbolit ja turvalisuse tagalat, siis täna näevad inimesed seda aina enam kaubana, mida saab kasutada vastavalt elukorraldusele ja selle muutumisel loobuda tellimusest või kohandada seda muutunud oludega.

    Tellimusrent – osa kaasaegse tarbija igapäevast

    Muutunud harjumusi veab noorem põlvkond, kes on altim katsetama uusi trende ja turul pakutavaid lahendusi ning kes eelistavad isiklikule auto omamisele mugavust ja paindlikkust. Praegused auto tellimusrendi kliendid on ekspertide sõnul autoostjatest keskmiselt seitse-kaheksa aastat nooremad.
    Tellimusrenti soosivad veel kiiresti kasvavad inflatsiooni- ja intressimäärad ning auto omamisega seotud suuremad kulud. Mööda ei saa vaadata ka jätkuvatest autode tarneraskustest.
    Balti riikides on taolise teenusega kanda kinnitanud MyBee, kes pakub kuupõhist auto tellimusrenti alates kuuest kuust kuni kolme aastani. MyBee Eesti juht Aleksis Anijärv nendib siinjuures, et tellimusrent tagab erinevalt isikliku auto omamisest pidevalt muutuvas keskkonnas olulise turvatunde. "Autotellimus on uudne ja nutikas lahendus neile, kes vajavad autot, kuid ei soovi endale pikaajalisi kohustusi. Samuti neile, kellele auto omamine valmistab muidu peavalu ning kes soovivad vältida keerulist autoostu protsessi, eelistades seejuures suuremat finantsilist paindlikkust,“ rääkis Anijärv.
    Ta lisab, et eelmisel aastal sõlmiti ainult Eestis ja Leedus ligikaudu 1000 MyBee era- ja ärilepingut, mispärast laieneti värskelt ka Lätisse. „Inimestele meeldivad innovatiivsed lahendused, kus teenused on mugavad ja teevad inimeste igapäevaelu lihtsamaks, mitte raskemaks," lisas Anijärv.

    Uus auto vaid mõne kliki kaugusel ja ainult siis, kui seda vajad

    MyBee auto tellimusrent toimib sarnaselt teistele tuntud püsitellimustele, näiteks muusikaplatvormile Spotify. Tellimusrendi puhul maksab klient uue auto kasutamiseks fikseeritud kuutasu ning vastavalt soovile saab valida erinevaid lisateenuseid. Rendiperioodi lõppedes on võimalik auto välja osta või vahetada see ilma suurema paberimajanduseta uue vastu.
    „Autorendi pakkujate eesmärk peaks olema üks – kohandada teenus tarbijale nii, et seda oleks sama lihtne kasutada kui õhtul Netflixist filmi vaadata. Täiustame pidevalt MyBee teenust, et see muutuks veelgi mugavamaks,“ rääkis Anijärv.
    MyBee uhiuue auto saab tellida äpist vähem kui viie minutiga. Alla tuleb laadida vaid CityBee rakendus ja klõpsata MyBee ikoonile. Registreerimiseks on vaja vaid juhiluba ja maksekaarti. Seejärel tuleb valida endale meelepärane auto ja tellimustingimused: sinule sobiv ettemaksusumma, rendiperiood ja lisateenused. Auto saab kätte juba samal päeval MyBee parklast. Auto uksed avanevad äpist ning uut kasutajat ootavad autos võtmed ja kõik vajalikud dokumendid. Edasi ei jää üle muud kui nautida uue autoga sõitmist lisakohustusteta rendiperioodi lõpuni.
    MyBee valikus on populaarsed automudelid nagu Kia Sportage, Hyundai Tucson, VW Troc, Skoda Kodiaq, BMW 118 M Sport, Cupra Formentor ja teised.
    MyBee on osa Modus Groupist, mis tegutseb hetkel 12 Euroopa turul. Kontserni põhitegevused hõlmavad nelja valdkonda: taastuvenergia (Green Genius), mobiilsusteenused (CityBee ja MyBee), autoäri (14 tuntud kaubamärki) ja investeerimisfondide haldamine tütarettevõtte Modus Asset Management kaudu.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Eesti parima juhi tiitli võitis ambitsioonikas IT-ettevõtja
Täna kuulutati Eesti parimaks juhiks IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omanik ja juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Täna kuulutati Eesti parimaks juhiks IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omanik ja juhatuse esimees Ivo Suursoo.