Artikkel
Porsche Exclusive Manufakturi esindusruum asub Stuttgartis Porsche tehase ja peakontori kompleksis, täpsemalt ühes selle vanematest hoonetest.Foto: Radu Chindris / Porsche

Ülirikkad saavad oma tahtmise: Porschele puidust pagasiruum? Hea mõte!

Asjade eest palju raha maksvate inimeste soovid ületavad sageli kataloogide piire. Porsche teab seda hästi.

1955. aastal soovis Porsche 356 tellinud Saksa klient, et tema sportkupeele paigaldataks tollal uuenduslik lisa – tagaklaasi kojamees. Ehkki säärane asi ei kuulunud tootja paletti, siis selle ta ka sai. Sellega oli kundede erisoovide rahuldamise ja autode personaliseerimise pisik tehasesse sisse pääsenud.

See lugu on osa 3. novembril ilmunud Äripäeva ajakirjast Noobel.

Porsche oli toona alles pöialpoiste jagu aastaid autosid valmistanud väike vabrik. Volkswagen Põrnika edasiarendatud tehnikal rajanevaid 356sid oli jõutud teha neljakohaline arv tükki, ikoonilise 911 sünnini jäi kaheksa aastat.
Tänapäeval kuulub Porsche maailma paremini tuntud ja ihaldatumate brändide hulka. Mitte autotootjate lõikes, vaid üldse. Aastas valmib 300 000 seda marki sõidukit. Ning nagu me uudistest teame, siis hiljuti viis Porsche emaettevõte Volkswagen veerandi sportautofirmast börsile. Euroopa suurim börsidebüüt viimase kümne aasta jooksul!
N-ö väljaspool menüüd tellimine on samuti edasi arenenud ja kasvanud. 1978. aastal loodi Sonder­wunschi programm (“Sonderwunsch” tähendab saksa keeles erisoovi). 1986. aastal organiseeriti see ümber eraldi osakonnaks nimega Porsche Exclusive. 2017. aastal lisandus nimesse sõna Manufaktur. Ja mullu teatati Porsche Exclusive Manufakturi tegevuse taaskordsest laienemisest. Nüüd saavad eriti kaugele ulatuvate erisoovidega kliendid lasta ehitada endale täiesti ainulaadse sõiduki ning suhelda kogu protsessi jooksul inseneride ja disaineritega otse. Niisugune teenus nõuab loomulikult, khm, avaraid rahalisi võimalusi, kuid sellest tagapool.
Teie unistate, meie ehitame
Nooblil avanes harvaesinev võimalus käia Äripäeva lipukirja all Exclusive Manufakturiga tutvumas. Meid ei viidud küll tootmisruumidesse – see oleks ilmselt ainuüksi ärisaladuste kaitse seisukohalt keeruline –, selle asemel võeti külalised vastu PEMi salongis. Seegi asub Stuttgartis Zuffenhauseni linnaosas Porsche tehase ja peakontori kompleksis, täpsemalt ühes selle vanematest hoonetest. Delegatsiooniga kohtusid Exclusive Manufakturi kliendisuhete juht Philipp Setter ning kaks inimest ettevõttest Porsche Design: ajanäitajate projektijuht Jochen Schäfer ja müügijuht Markus Voll.
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Ameerika suurpank ennustab kahele ravimiaktsiale 200% hinnatõusu
Bank of America analüütikud valisid kaks ravimitootjat, kes töötavad välja vähkkasvajate ja geneetiliste haiguste ravimeid ning mille aktsiatele on seatud kuni 200% tõusupotentsiaaliga hinnasihid.
Bank of America analüütikud valisid kaks ravimitootjat, kes töötavad välja vähkkasvajate ja geneetiliste haiguste ravimeid ning mille aktsiatele on seatud kuni 200% tõusupotentsiaaliga hinnasihid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti parim juht: karjumises pole ma kunagi hea olnud
Eesti parimaks juhiks valitud IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omaniku ja juhatuse esimehe Ivo Suursoo sõnul on raskete otsuste tegemise juures kõige olulisem viisakas kommunikatsioon ja inimlik selgitamine. Talle meenus vaid üks kord, mil ta ise on häält tõstnud.
Eesti parimaks juhiks valitud IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omaniku ja juhatuse esimehe Ivo Suursoo sõnul on raskete otsuste tegemise juures kõige olulisem viisakas kommunikatsioon ja inimlik selgitamine. Talle meenus vaid üks kord, mil ta ise on häält tõstnud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Pankrotis Eurora tarkvara jõudis uue hinnaga oksjonile
Pankrotistunud Eurora tarkvara ei õnnestunud märtsis oksjonil maha müüa, nüüd on see jõudnud madalama hinnaga teisele ringile.
Pankrotistunud Eurora tarkvara ei õnnestunud märtsis oksjonil maha müüa, nüüd on see jõudnud madalama hinnaga teisele ringile.