Artikkel
  • Konteinerid sadamas.Foto: Erik Prozes
    Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspedeerimisfirmade TOP: merenduse kaksikvõit

    Äsja valminud ekspedeerijate edetabeli kahele esikohale tulid merenduse valdkonna firmad – esikohale platseerus laevade agenteerimise ning kaupade ekspedeerimisega tegelev Tallship, teiseks tuli COSCO konteinerlaevaliini esindaja Eestis CeliSar, kirjutab logistikauudised.ee.

    Kolmandaks tuli maanteevedude organiseerija – Eestis ja Skandinaavias autotransporti korraldav Euroopa Transpordi OÜ.
    Järgmisel aastal 20. tegevusaastat tähistaval Tallshipil suurenes mullu veoste ekspedeerimisega seotud müügitulu võrreldes 2016. aastaga keskmiselt 38% võrra. Kasvu tõid Lääne-Euroopa ning Venemaa Kaug-Ida suuna suurte projektide realiseerumine. 2018. aasta peaeesmärgina näeb ettevõte turuosa säilitamist.
    Oma majandusaasta aruandes tõi ettevõte välja, et eelmise kümnendi transiitvedude edu johtus peamiselt Eesti transpordi- ja transiidiettevõtete heast konkurentsivõimest, ida-läänesuunaliste kaubavoogude pidevast kasvust ning Venemaa enda sadamate vähesest suutlikkusest teenindada masskauba eksporti.Peale selle toetas transiidi arengut Eesti soodne geograafiline asukoht ja kohaliku transiidiinfrastruktuuri konkurentidest kiirem areng.
    Edetabeli teise koha omanik CeliSar OÜ täitis mullu püstitatud eesmärgid – kasvatas müügikäivet, suurendas konteinerite teenindamise turuosa Eestis ning korrastas ettevõtte sisemisi tööprotsesse. Celi­Sari müügitulu oli 2017. aastal 4,9 miljonit ja puhaskasum 0,37 miljonit eurot, ettevõte osutas teenuseid Euroopas, Põhja- ja Lõuna-Ameerikas, Aasias, Austraalias, Aafrikas ja Venemaal
    Autotranspordis keeruline aeg
    Kolmandale kohale kerkinud Euroopa Transpordi OÜ on 2004. aastal asutatud Eesti kapitalil põhinev ekspedeerimis- ja logistikaettevõte, mis teenis 10,6miljonilise käibe juures üle ühe miljoni euro puhaskasumit. Ettevõte korraldab kaubavedusid Eestis ja Skandinaavia suunal.
    Euroopa Transpordi OÜ juhataja Priit Mäe sõnul oli hea tulemuse taga tugev meeskond ja sujuv koostöö klientide ning partneritega. “Tänavused tulemused jäävad enam-vähem samaks, käive küll kasvab, kuid kasumimarginaal on languses. Meid on tugevalt mõjutanud kütuse- ja laevapiletihinna kallinemine, loomulikult tugevnev konkurents turul. Enne uut aastat pole plaanis mingeid täiendavaid investeeringuid teha, ootame ära, mis aeg toob.”
    Mäe sõnul on olukord ekspedeerijate sektoris suhteliselt keeruline, kuna tegijaid on palju ning kütuse kõrge hind muudab asja veel keerulisemaks. “Tegelikult oleks vaja hindu tõsta, kuid näiteks impordihinnad on praegu hoopis pigem languses.”
    Euroopa Transpordi OÜ ise autosid ei oma, vaid ostab teenust koostööpartneritelt, kelle autopark koosneb 45 tent­autost. Kliendile toimetatakse kaupa nii ühe alusega kui ka terve koormana.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Balti börsinädal algas punase värviga
Balti koondindeks Baltic Benchmark alustas uut nädalat 0,7 protsendise taandumisega.
Balti koondindeks Baltic Benchmark alustas uut nädalat 0,7 protsendise taandumisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Telema juht Hele Hammer: finantsjuhid peaksid olema väga head jutuvestjad
Finantsjuhid ei tee kaastööd, vaid juhivad transformatsiooni, rõhutas Telema asutaja ning juht Hele Hammer finantsjuhtimise olulist rolli ettevõtetes.
Finantsjuhid ei tee kaastööd, vaid juhivad transformatsiooni, rõhutas Telema asutaja ning juht Hele Hammer finantsjuhtimise olulist rolli ettevõtetes.
Soomlased imestavad: Eesti robotid vallutavad maid
Eestlaste robotid vallutavad Soomes maid, kirjutab Helsingin Sanomat.
Eestlaste robotid vallutavad Soomes maid, kirjutab Helsingin Sanomat.