Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Puidumüüjatelt võeti Tallinna kaubajaam
Eesti Raudtee sulges 15. jaanuaril Tallinna kaubajaama hallanud tütarfirma Katon. Kaubajaama kasutanud puidufirmad on sunnitud loobuma raudteetranspordist ja vedama puitu maanteel.
Eesti Raudtee sulges väikese kaubakäibega Katoni kulude kokkuhoiu eesmärgil. ASi Sylvester tegevdirektori Urmas Nimmerfeldi sõnul on peremeheta jäänud Tallinna kaubajaamas segadus suur. Sylvester on peatanud oma vagunite saatmise kaubajaama seni, kuni suudetakse selgeks teha, kelle kaudu saab kaubajaamas midagi korraldada. Seni tuuakse Lõuna-Eestist puit sadamasse autotranspordiga.
Varem koostöö Eesti Raudteega sujus. Tallinna kaubajaamast lükkas Eesti Raudtee meie vagunid Kopli jaama, kust Kopli sadam vedas need oma kaile. Eesti Raudtee reformide tõttu sellist võimalust aga enam ei ole.
Eesti Raudtee tegevus lõppeb Telliskivi jaamaga (Tallinna kaubajaam). Sealt peab igaüks ise vaatama, kuidas edasi saab. Meie pole seni sobivat lahendust leidnud. Kasutada saab erafirmade vedureid, kuid see on tunduvalt kallim.
Puidu toomine Lõuna-Eestist otse autodega Kopli sadamasse on raudtee kasutamisest kallim. Autotransporti tasub kasutada puidu vedamiseks100--150 kilomeetri kauguselt.
Oleme puidufirmadega kontaktis ja pakkunud neile mitmeid lahendusi.
Mõned puidufirmad on läinud Ülemiste kaubajaama, kuid ka Tallinna kaubajaamas on võimalik tegevust jätkata. See sõltub firmast ja tema mahtudest. Tallinna kaubajaamas on probleeme teede ja tupikute remondi tõttu.
Praegu on mõningatel firmadel kaubajaamas veel võimalik Eesti Raudtee vedureid kasutada, aga see on määratud lõpetamisele. Tahame, et seal tekiks võimalikult palju erafirmasid, kes veduritega opereerivad.
Tallinna kaubajaama edasine staatus selgub lähiajal, kui kuulutatakse välja haruteede müügi- ja rendikonkursi tingimused.
Soovitan metsatööstuset-tevõtetel olla aktiivsemad ja anda oma muredest teada. Tallinna kaubajaama probleemidega pole keegi meie poole pöördunud.
Maanteega võrreldes on ökonoomsem puitu tuua mööda raudteed. Paljud metsatööstusettevõtted aga kurdavad, et peavalu raudteega suhtlemisel nullib positiivse tulemuse. Peame teede- ja sideministeeriumiga läbirääkimisi, kuidas puiduvedu maanteelt rohkem raudteele suunata. Paneme kokku probleemide rägastikku puidutööstuse suhetest Eesti Raudtee ja Edelaraudteega. Probleem on ka harujaamades laialiveoks tekkinud hulk operaatorfirmasid, kes ajavad hinna mõttetult kõrgeks ja kellega suhelda on raske.