Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rebimine Soome lahel
Tihe konkurents Tallinna--Helsingi liinil kurseerivate laevafirmade vahel on viinud piletite hinna alanemise ja lühiajaliste erisoodustusteni.
Soome lahel Tallinna--Helsingi liinil opereerib kolm reisilaevafirmat, kes viimastel nädalatel on reklaaminud erinevaid soodustusi, kui klient just nende kasuks otsustab.
Ahvenamaal registreeritud Eestin Linjat veab inimesi Eckerö Line'i kaubamärgi all laeval Nordlandia. Ühe korra üle lahe saab selle laevaga 180 krooni eest.
Soome-Rootsi laevafirma Silja Line, kel on Tallinna--Helsingi liinil kaks laeva -- Wasa Queen ja Finnjet, pakub 23.--28. veebruarini taas soodustust. Nimelt võimalust sõita Tallinna--Helsingi liinil edasi-tagasi ehk kaks otsa vaid 110 krooniga.
Analoogseid, dumpingusugemetega soodusnädalaid on Silja Line korraldanud juba möödunud aasta lõpust. Muidu maksab vaid üks ots 270 krooni.
Turuliider AS Hansatee hoiab kaubamärgi Tallink all liinil praegu kolme laeva -- Georg Otsa, Vana Tallinna ning Meloodiat. Lisaks tuleb järgmisel nädalal liinile laev Fantaasia, seejärel läheb remonti Vana Tallinn.
Hansatee on otsustanud, et parim viis reisijate meelitamiseks on pakkuda neile mai lõpuni soodsamaid pileteid just nädala esimestel päevadel, siis, kui reisijaid vähe.
Soodushind on 175--200 krooni üks ots. Muidu on hind 240 krooni.
Veel võivad kliendid, ostes kuni 31. märtsini täishinnaga pileti, järgmise edasi-tagasi sõidu ainult 90 krooni eest teha.
Peale nimetatud laevafirmade korraldab Tallinna lahel soomlastele nn kruiisireise Viking Line oma laevaga Cindarella.
«Missugune hind on madal ja missugune hind on kõrge?» küsib Hansatee investeerimis- ja turundusdirektor Viljar Jaamu vastuseks küsimusele, kas laevapileti hinnad ägedas konkurentsis liiga madalad pole.
Tema sõnade kohaselt on kõikidel Tallinna--Helsingi liinil tegutsevatel laevafirmadel talvel mõõnaperiood, reisijaid on vähem ja seetõttu lastakse hinda alla.
«Konkurents on ikka väga tihe ja see dikteerib hinda,» konstateerib Jaamu.
Varasemates intervjuudes on laevafirmade esindajad märku andnud, et pileti hind on teenimise seisukohalt vähetähtis. Peaasi on meelitada klient laeva, et see seal siis raha kulutaks.
Tallinki laevadega sõitis möödunud aastal kaks miljonit reisijat, pileti hinna tõstmine kümne krooni võrra kasvatab seega tulusid 20 miljonit krooni, mainib Jaamu. «Seega ei saa öelda, et pileti hinnal pole tähtsust, kuid põhihuvi on inimesed laeva saada,» lisab ta siiski.
Pileti hinnaga mängides klientide juurdevõitmine on seega kõige esimene ja lihtsaim moodus.
Samas tuleb pileti hinnalt tasuda sadamamaksud ja teenida kasumit. Kliendi meelitamise nimel talle peale ei maksta, hoiatab Jaamu edasiste, veel suuremate sooduspakkumiste ootajaid.