Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eestist kadunud automark jätkab Euroopas
Daihatsu, mille müük ja teenindus Eestis eelmisel sügisel häbiväärselt praktiliselt päevapealt hingusele läks, jätkab vaatamata erilise edu puudumisele tegevust Lääne-Euroopas. Sel kevadel toodi turule taas uus mudel -- väikeauto Sirion, mis peamiselt väikeautodele spetsialiseerunud Daihatsule kohaselt mõeldud eelkõige linnaautoks.
Maailma ühe edukaima väikemootorite tootjana on Daihatsu ka Sirioni jõuallikaks valinud Euroopa mõistes pisikese mootori, mil töömahtu vaid 989 kuupsentimeetrit ja silindreid kolm. Seda, et auto pole mõeldud eriliseks kihutamiseks, näitab ka asjaolu, et sellistest näitajatest, nagu Sirioni maksimaalkiirus ja kiirendus 100 km/h-ni, minnakse Daihatsu pressimaterjalides lihtsalt vaikimisi mööda. Käigukast on kas viiekäiguline käsitsi lülitatav või neljakäiguline automaat.
Väliselt meenutab Sirion mõnevõrra samuti kevadel esitletud uut Renault Cliot, kuid Sirion on prantslasest tunduvalt väiksem, konkureerides oma välismõõtmetelt selliste autodega, nagu Ford Ka või Peugeot 106.
Linnaautole kohaselt on ekstraklassist Sirioni manööverdamisomadused -- tagasipöörderingi läbimõõt on vaid 8,8 meetrit.
Standardvarustuses on kaks turvapatja ning esmakordselt selle klassi autode ajaloos pakutakse lisavarustusena ka külgturvapatju.