Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Roheline kaart kindlustab sõiduki omaniku vastutuse

    Riikidesse, kus kehtib kohustusliku liik- luskindlustuse seadus, on võimalik siseneda, ostes riigi piirikindlustuspoliisi.
    Kuna enamasti soovitakse külastada enam kui üht riiki, siis eraldi piirikindlustuste ostmine läheb kallimaks kui osta roheline kaart, millega saab kehtivusaja jooksul siseneda poliisile märgitud riikidesse piiramatu arv kordi.
    Erinevalt teistest riikidest kehtib Eesti roheline kaart ka Eesti territooriumil. Selle kehtivusaja jooksul ei pea sõiduki suhtes sõlmima eraldi tavakindlustuslepingut.
    Kui aga sõiduki suhtes, millel on kehtiv tavakindlustusleping, soovitakse sõlmida rohelise kaardi leping, on kõige kasulikum sõlmida see samas kindlustusseltsis, kus tavakindlustusleping. Sellisel juhul lahutatakse rohelise kaardi lepingu maksest tasutud tavalepingu makse osa kattuva perioodi eest.
    Roheline kaart on tavaline vastutus-, mitte varakindlustusleping. Ostes rohelise kaardi, kindlustab sõiduki omanik oma vastutuse, mitte sõiduki. See tähendab, et liiklusõnnetuse korral ei pea vastutava sõiduki omanik ise tasuma kannatanule kahju, vaid seda teeb tema eest kindlustusselts.
    Kahjud hüvitatakse kannatanule selle riigi normide ja piirmäärade järgi, kus toimus liikluskahju. Kannatanule hüvitab kahju õnnetuse toimumiskohariigi rohelise kaardi büroo ja nõuab selle tagasi koos käsitluskuludega kaardi väljastanud kindlustusseltsilt.
    Seega, kui Eesti territooriumil tekitab välismaa sõiduk kahju kohalikule sõidukile, käsitleb seda juhtumit vastavalt ühtsele büroodevahelisele lepingule Eesti liikluskindlustuse fond kui rahvuslik rohelise kaardi büroo ning hüvitab kannatanule kahju vastavalt Eestis kehtivale liikluskindlustuse seadusele. Olles hüvitanud kahju, esitab fond tagasimaksenõude selle sõiduki kindlustusseltsile.
    Juhul kui Eesti sõiduk jääb kannatanuks rohelise kaardi süsteemi riigis (v.a Eesti), on kannatanuks jäänud sõiduki omanikul õigus isiklikult pöörduda otse vastutava sõiduki kindlustusseltsi poole või volitada vahendajaks Eesti liikluskindlustuse fond.
    Juhtumit käsitleb õnnetuse asukohariigi rohelise kaardi büroo või süüdlase kindlustusselts. Kahjuks kipub sellistel juhtumitel hüvitise laekumine venima, sest puuduvad kindlad tähtajad, mille jooksul vastutav pool on kohustatud kannatanule kahju hüvitama.
    Soovitus kõigile juhtidele: õnnetuse korral kutsuge kindlasti politsei ning võimaluse korral nõudke politsei protokolli koopia, kirjutage üles vastaspoole andmed (nimi, elukoht, poliisi number, kindlustusselts jne), võtke vastaspoolelt vastutust tõendav seletus (võib täita tavalisele paberile), tehke sündmuskohast pilt (kui lubatakse).
    Korralik vormistus on igati kasulik.
    Endistest NSV Liidu maadest on Eesti ja Ukraina rahvuslikud bürood ainsad, kellel on õigus väljastada rohelisi kaarte ning kus kehtivad teiste riikide kaardid. Leedus ja Venemaal ei ole liikluskindlustuse seadust ning ei ole kohustuslik osta liikluskindlustust. Läti sai rohelise kaardi süsteemi liikmeks tänavu juunis. Juuli algul sõlmisid Eesti liikluskindlustuse fond ja Läti rohelise kaardi büroo kahepoolse lepingu, mille kohaselt kehtib roheline kaart alates 1. augustist ka Lätis.
    Praegu on Eesti liikluskindlustuse fond sõlminud ühtse büroodevahelise lepingu 37 riigi rahvusliku bürooga, teiste hulgas Austria, Andorra, Belgia, Bosnia-Hertsegoviina, Bulgaaria, ?veitsi, Küprose, T?ehhi, Saksamaa, Taani, Hispaania, Prantsusmaa, Soome, Suurbritannia, Kreeka, Ungari, Itaalia, Iisraeli, Iirimaa, Islandi, Luksemburgi, Läti, Malta, Makedoonia, Norra, Hollandi, Portugali, Poola, Rumeenia, Rootsi, Slovakkia, Türgi ja Ukrainaga.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.