Tartu: kasutatud autode suurim turg

10. august 1998, 00:00

Praegu müüakse Tartus umbes 2000--3000 autot kuus. Tartu liidrirolli seletavad autoärimehed sellega, et Tartus on autode hinnad 10--15% protsenti madalamad kui Tallinnas. Isegi pealinna kasutatud autode müüjad käivad Tartus autosid ostmas.

Kuus aastat tagasi autoäriga alustanud Kaupo möönab, et tallinlased on nõus auto eest peale maksma, peaasi, et kohale tuuakse. «Viimane asi, mida tallinlased teha tahavad, on Tartusse autot ostma sõita,» räägib Kaupo.

Tartu Raadi autoturu müügijuhi Janeki sõnul on enamik turul pakutavatest autodest üle viie aasta vanad. Keskmine hinnaklass 1992.--1993. aasta autodel on 100 000 krooni. Üle 100 000 krooni maksvaid autosid minnakse müüma Tallinna.

Janeki arvates on Tallinnas vanade kasutatud autode turg kadumas, sest seal on inimesed rikkamad ning ostavad uuemaid autosid.

Raadi autoturul müüakse ühel nädalavahetuse päeval 200 autot, Tallinna Kadaka autoturul heal juhul 100 autot, tunnistab Janek. Raadi autoturu omapära seisneb selles, et pidevalt seisab platsil 50--60 autot ja iga päev lisandub uusi. «Muidugi läheb mõni ka välja,» täpsustab Janek.

Autosid tuuakse peamiselt Saksamaalt ning eelkõige vaadatakse hinna-kvaliteedi suhet. Peale selle tuleb valida autosid, mille hind väga kiirelt ei lange. «Näiteks Fordi hind võib kukkuda isegi kuu ajaga, Mercedes-Benzi hind võib seevastu seista paar aastat,» seletab Kaupo. Tema sõnul on väga kallist autot Tartus raske müüa.

Jaapani autosid ja Forde ostetakse seepärast, et suhteliselt uue auto saab odavalt kätte. «1986. aasta mersu ja 1991. aasta jaapanlane on ühe hinnaga,» ütleb OÜ Wärdi LEX omanik Leho Lukjanov. Kallimate autode ostjad tahavad, et autoga oleks mugav sõita. Sellisel puhul ostetakse BMWsid ja Audisid.

Kõik Eestisse toodud autod siia ei jää. Suur osa viiakse Venemaale, Ukrainasse, Valgevenesse.

ASi Intertrade juhataja Ailar Põldvere sõnul müüakse nende autodest isegi pooled Venemaale. «Inimesi käib üle kogu endise Nõukogude Liidu. Ühel päeval müüsime neli autot, mis läksid Moskvasse,» ütleb Põldvere.

Leho Lukjanov ütleb, et kui eestlased valivad autosid, millel on väikesed vead küljes, et need ise ära parandada, siis venelastel ei tohi autol ühtegi viga olla. Auto olgu või üle värvitud, kuid ilma kriimudeta. Eestlased seevastu tahavad originaalvärviga autosid.

Autoturg jaotub uuteks ja kasutatud autodeks. Mõlemate autode müüjad püüavad oma kauba eeliseid esile tuua ning konkurentide kaupa maha laita. Autofirmade esindajad meelitavad kliente sellega, et nemad annavad autodele garantii ning vastutavad kvaliteedi eest.

«Kui klient tuleb meilt isegi kasutatud autot ostma, saame talle kogu auto eluloo ette näidata,» räägib ASi Baltmotors müügijuht Eero Kivikas.

Autoärimees Kaupo aga laidab maha esindustest ostetud kasutatud autod. «Isegi kui algul osteti täiesti uus auto, on see tagasitoomise hetkeks Eestis sõitnud vähemalt kolm aastat,» ütleb Kaupo. «Eesti teedel lagunevad autod väga kiiresti ning neid tuleb palju tihedamalt remontida kui Saksamaal sõitnuid. Pealegi saab turult samasuguse kasutatud auto palju odavamalt.»

«Kui autokauplusest ostetud autoga poest välja sõidad, oled koheselt kaotanud 20--30% hinnast,» räägib Tarmo Ufert ASist Tauf-Auto. Kasutatud autoga saab sõita aastakese ja ikka kasulikult maha müüa.

Eestis on registreeritud üle 441 000 auto. Kaupo sõnul peaks sellega olema lagi käes. Siiski ei karda ta, et kasutatud autode äri kuhugi kaob. «Tulevikus tuleb autosid tuues lihtsalt hoolikamalt valima hakata ja hindade üle rohkem kaubelda,» räägib Kaupo.

Ford Tartu automüüja Rein Kullamaa aga arvab, et paari-kolme aasta pärast hakatakse kasutatud autosid ostma otse esindustest, sest möödunud ja ülemöödunud aasta ostubuumi ajal soetatud autod hakkavad esindustesse tagasi tulema. «Meie tunneme neid autosid ning klient saab kvaliteedis kindel olla,» ütleb Kullamaa.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing