Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tartu: kasutatud autode suurim turg

    Praegu müüakse Tartus umbes 2000--3000 autot kuus. Tartu liidrirolli seletavad autoärimehed sellega, et Tartus on autode hinnad 10--15% protsenti madalamad kui Tallinnas. Isegi pealinna kasutatud autode müüjad käivad Tartus autosid ostmas.
    Kuus aastat tagasi autoäriga alustanud Kaupo möönab, et tallinlased on nõus auto eest peale maksma, peaasi, et kohale tuuakse. «Viimane asi, mida tallinlased teha tahavad, on Tartusse autot ostma sõita,» räägib Kaupo.
    Tartu Raadi autoturu müügijuhi Janeki sõnul on enamik turul pakutavatest autodest üle viie aasta vanad. Keskmine hinnaklass 1992.--1993. aasta autodel on 100 000 krooni. Üle 100 000 krooni maksvaid autosid minnakse müüma Tallinna.
    Janeki arvates on Tallinnas vanade kasutatud autode turg kadumas, sest seal on inimesed rikkamad ning ostavad uuemaid autosid.
    Raadi autoturul müüakse ühel nädalavahetuse päeval 200 autot, Tallinna Kadaka autoturul heal juhul 100 autot, tunnistab Janek. Raadi autoturu omapära seisneb selles, et pidevalt seisab platsil 50--60 autot ja iga päev lisandub uusi. «Muidugi läheb mõni ka välja,» täpsustab Janek.
    Autosid tuuakse peamiselt Saksamaalt ning eelkõige vaadatakse hinna-kvaliteedi suhet. Peale selle tuleb valida autosid, mille hind väga kiirelt ei lange. «Näiteks Fordi hind võib kukkuda isegi kuu ajaga, Mercedes-Benzi hind võib seevastu seista paar aastat,» seletab Kaupo. Tema sõnul on väga kallist autot Tartus raske müüa.
    Jaapani autosid ja Forde ostetakse seepärast, et suhteliselt uue auto saab odavalt kätte. «1986. aasta mersu ja 1991. aasta jaapanlane on ühe hinnaga,» ütleb OÜ Wärdi LEX omanik Leho Lukjanov. Kallimate autode ostjad tahavad, et autoga oleks mugav sõita. Sellisel puhul ostetakse BMWsid ja Audisid.
    Kõik Eestisse toodud autod siia ei jää. Suur osa viiakse Venemaale, Ukrainasse, Valgevenesse.
    ASi Intertrade juhataja Ailar Põldvere sõnul müüakse nende autodest isegi pooled Venemaale. «Inimesi käib üle kogu endise Nõukogude Liidu. Ühel päeval müüsime neli autot, mis läksid Moskvasse,» ütleb Põldvere.
    Leho Lukjanov ütleb, et kui eestlased valivad autosid, millel on väikesed vead küljes, et need ise ära parandada, siis venelastel ei tohi autol ühtegi viga olla. Auto olgu või üle värvitud, kuid ilma kriimudeta. Eestlased seevastu tahavad originaalvärviga autosid.
    Autoturg jaotub uuteks ja kasutatud autodeks. Mõlemate autode müüjad püüavad oma kauba eeliseid esile tuua ning konkurentide kaupa maha laita. Autofirmade esindajad meelitavad kliente sellega, et nemad annavad autodele garantii ning vastutavad kvaliteedi eest.
    «Kui klient tuleb meilt isegi kasutatud autot ostma, saame talle kogu auto eluloo ette näidata,» räägib ASi Baltmotors müügijuht Eero Kivikas.
    Autoärimees Kaupo aga laidab maha esindustest ostetud kasutatud autod. «Isegi kui algul osteti täiesti uus auto, on see tagasitoomise hetkeks Eestis sõitnud vähemalt kolm aastat,» ütleb Kaupo. «Eesti teedel lagunevad autod väga kiiresti ning neid tuleb palju tihedamalt remontida kui Saksamaal sõitnuid. Pealegi saab turult samasuguse kasutatud auto palju odavamalt.»
    «Kui autokauplusest ostetud autoga poest välja sõidad, oled koheselt kaotanud 20--30% hinnast,» räägib Tarmo Ufert ASist Tauf-Auto. Kasutatud autoga saab sõita aastakese ja ikka kasulikult maha müüa.
    Eestis on registreeritud üle 441 000 auto. Kaupo sõnul peaks sellega olema lagi käes. Siiski ei karda ta, et kasutatud autode äri kuhugi kaob. «Tulevikus tuleb autosid tuues lihtsalt hoolikamalt valima hakata ja hindade üle rohkem kaubelda,» räägib Kaupo.
    Ford Tartu automüüja Rein Kullamaa aga arvab, et paari-kolme aasta pärast hakatakse kasutatud autosid ostma otse esindustest, sest möödunud ja ülemöödunud aasta ostubuumi ajal soetatud autod hakkavad esindustesse tagasi tulema. «Meie tunneme neid autosid ning klient saab kvaliteedis kindel olla,» ütleb Kullamaa.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.