Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Andmed transporditellimusel
Transporditeenuse tellimisel peab klient esitama ekspedeerimisfirmale järgmised andmed:
kauba saatja kohta
Firma nimi, aadress, laadimisaadress (kui on firma aadressist erinev), kontaktisiku telefoni ja faksi number.
tarnetingimuste kohta
Millised on tarnetingimused peale- ja mahalaadimisel, kes vormistab tolliformaalsused. Lisada erisoovid (kas soovitakse kauba omaniku vahetust tollivabas laos).
kauba koguse kohta
Kauba artikkel, kaal, maht, pakend (kast, kile, vaat vms). Kui on tegemist kaubaalusega, siis kas EUR, FIN, spetsiaalalus (mõõtmed). Täieliku informatsiooni puudumisel tuleb teha vastav märge tellimislehele.
kauba iseloomu kohta
Purunevus, temperatuuritundlikkus, IMO kood -- kõik tava- ja erijuhtumid.
laadimise graafiku kohta
Kuupäevad, võimalikud takistused -- lühendatud tööpäev vms.
muu informatsioon pealelaadimise kohta
Kuidas väljastatakse kaup -- kas teie tellimuse numbri alusel, teie volituse alusel või mõnel muul viisil.
veo hinna kohta
Kas eelnev hinnakokkulepe on tehtud kirjalikult või telefoni teel (töötaja nimi, kellega hinnas kokku lepiti).
mahalaadimise kohta
Aadress (kui on kontorist erinev), vastuvõtmise kellaajad, kontaktisikud ja nende telefonide numbrid, märkida ära pühadest tingitud lühemad tööpäevad.
Eelistatud on trükitud tellimislehed, sest käsitsi kirjutatud andmed võivad faksi saates moonduda. Firmade nimed anda originaalkeeles. Olemasolul lisada ka rahvusvaheline nimi.