Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamide eeltestimisega selgitatakse tarbija taju

    Rain Pikandi reaktsioonist («head reklaami ei saa testides») Tiia Lauli nõuandele («hea reklaam saadakse testides»).
    Rain Pikandi pakutud pealkiri ise on lahtisest uksest sissemurdmine -- muidugi saab head reklaami vaid seda tehes. Kirjutise sisu on siiski intrigeerivam ja rõhutab kokkuvõttes järgmisi mõtteid.
    - Reklaame pole mõtet enne avaldamist testida, nagu pole mõtet testida tainast kringli maitse teadasaamiseks.
    - Reklaamitarbija ei tea reklaamist midagi, ometi palutakse tal testimisel olla reklaamiekspert.
    - Testsituatsioon ei ole sama, mis reklaami tarbimise situatsioon.
    - Testida tuleb tarbijaid ehk seda, mida nad antud toote juures vajavad.
    - Reklaamija teab ise, kas see, mida ta öelda tahab, reklaamist ka välja tuleb. «Nelja sekundiga.»
    Kõik toodud väited on vaieldavad vähemalt järgmistes aspektides.
    - Kui iga kringel tehakse loominguliselt ja täiesti uue retseptiga, tasuks tainast enne küpsetamist maitsta. Aga asi pole selles. Kogu maailmas on reklaamide eeltestimine protsessi loomulik osa, et ette näha loodava reklaami võimalikku toimet. Ei ole usutav ja loogiline, et hulk reklaami- ja uuringufirmasid tegelevad jamaga -- seda nii eeltestimiste, testmarketingi kui reklaami mõju järeluuringute näol.
    - Kui testimine seisneb selles, et fookusgrupp analüüsib 50 minutit ühte ja ainust kavandit ning rühma liikmeid käsitletakse seejuures ekspertidena, siis on tõesti tegemist millegi muuga. Testimine eeldab, et selgitatakse, mida tarbija reklaamis näeb ja tajub (mitte mis meeldib ja ei meeldi) ning kas tajutav haakub taotlustega, et valikuks on enam kui üks reklaamikavand (see nõue käib paljudele reklaamifirmadele üle jõu), et vajadusel rakendatakse ka objektiivseid meetodeid (emotsionaalse reageeringu, silma-liigutuste jms mõõtmine) jne.
    - Reklaamide eeltestimise situatsiooni ei saa teha täiesti sarnaseks tarbimissituatsiooniga, kuid teatud määrani on see siiski teostatav. Lisaks on olemas testmarketing, mille raames lastakse reklaam käiku reaalses situatsioonis, kuid vähendatud mahus, ja mõõdetakse siis tulemusi.
    - Teadmine, mida tarbija tegelikult vajab, on sügavamate uuringute teema ja enne reklaamitegevust vajalik, kuid ei seondu reklaami testimisega.
    - Kui reklaamitegija teaks alati ise, kas soovitud idee tarbija jaoks reklaamist välja tuleb, oleks reklaamid üldjuhul efektiivsed ja toimivad. Et nad seda pole, ei tulene küll liigsest testimisest, vaid pigem testimata jätmisest või väärtestimisest.
    Muuhulgas pole ka reklaamifirmal kohustust teha või tellida testimist, millest pole kasu. Uuringud sarnanevad selles mõttes näiteks meditsiiniga -- mõtet on osta kas adekvaatne (sageli ka kallis) teenus või testimisest üldse loobuda.
    Omakorda Tiia Lauli väide, nagu annaks mõni põhjalik ja kallis test-uuring kindla garantii edule, on muidugi samuti veidi ülepakutud.
    Veel kord meditsiinist võrdlust laenates -- kirurg oskab kõike, kuid ei tea midagi, sisearst teab kõike, kuid ei oska midagi, patoloog (kes annab garantii) nii teab kui oskab -- kuid liiga hilja.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Keskpankurid ajasid USA aktsiad tippudelt taanduma
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Metsä Group sai Vene äri müüdud
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.