Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Brand'i turundajad kalduvad psühholoogia valdkonda

    Edukas brand'i loomine eeldab pidevat tagasisidet klientidelt ja kestab seni, kuni kestab firma. Peate teadma, mida klient teist arvab, kuidas teid endale ette kujutab ja millised on ta ootused.
    Brand ei ole see, mida ostja näeb. Brand ei ole kleebitud-trükitud tootele või plakat, mis on riputatud üles käidavasse kohta. Brand ei ole logotüüp ega see, mida me näeme või kuuleme reklaamikampaaniates.
    Brand on kompleks emotsioonidest, assotsiatsioonidest, kujutlustest ja ootustest, mida tekitab logotüübi nägemine või kaubamärgiga seotud reklaamikampaania. Brand on ostja peas. Brand on illusioon, mille tootja on loonud tarbija kujutluses.
    Illusioonide loomine, inimtaju ja käitumise seaduspärasuste selgitamine kuulub psühholoogia valdkonda. Seetõttu on turundusega tegelejad hakanud huvi tundma psühholoogia, eriti sotsiaalpsühholoogia vastu.
    Psühholoogia terminites on brand'i tähistav logotüüp stiimul, brand ise on tarbija reaktsioon kujutluste ja ootuste näol sellele stiimulile.
    1980. aastate keskel asutasid kaks autotootjat -- Chrysler ja Mitsubishi -- Californias ühisettevõtte väikeautode tootmiseks. Konveierilt veeresid viimase poldini identsed autod. Siiski erinesid nad ühe detaili poolest -- pooled neist said nimeks Mitsubishi Eclipse, teisele poolele kruviti külge nimesilt Plymouth Laser. Müüki läksid mõlemad sama hinnaga ja müügikanalidki olid ligilähedased.
    Kuid juba turuletuleku aastal ületas Mitsubishi Eclipse'i läbimüük Plymouth Laseri oma 52%. 1994. aastal oli Mitsubishi müügihind 24% kõrgem Plymouthist. Sama aasta tarbijauuring näitas, et Plymouthile esitati kuus korda enam kaebusi kui Mitsubishile. Nõnda kadus turult Plymouth Laser, Mitsubishi Eclipse on tänaseni.
    Edukaks müügiks ei piisa hea toote valmistamisest. Vaja on võita juhtiv positsioon tarbija mõistuses ja südames. See ongi brand'i ehitamine. Brand ei kujune juhuslikult, vaid on kõigi firmas töötavate inimeste teadliku tegevuse tulemus. Brand'i ei saa luua reklaamiagentuur, ehkki tema osa on märkimisväärne. Agentuur saab luua meeldejääva ja emotsionaalse logotüübi. Agentuur oskab soovitada ka, kuidas teha kaubamärk tuntuks. Brand'i loomisest võtavad osa kõik firmas töötavad inimesed, sest nende tegevusest sõltub ostjale loodav illusioon. Seda mõjutavad firmaga seotud õnnestumised ja ebaõnnestumised, pettused või konkurentide pahatahtlik laim ja firmaga seotud inimese silmapaistev sigatsemine.
    Sageli tellivad firmad uue kaubamärgi turuletoomisel reklaamiagentuurilt logotüübi, kuid jätavad kõik muu firmas endiseks. Kliendid tajuvad seda üsna ruttu ja kaubamärgile kulutatud raha võib korstnasse kirjutada.
    Brand'i-loomise tehnoloogiat uurinud IntelliQuest on leidnud tugeva korrelatsiooni kaubamärgi tuntuse ja läbimüügi vahel. Kaubamärgi tuntuse suurendamine on väga kallis, kuid ainult tuntus ei kindlusta läbimüüki. USA turgudel oli IBMi ja Compaqi spontaanne tuntus uuritaval perioodil ühesugune, kuid Compaq kasvatas selle arvel müüki rohkem kui IBM. Üks põhjusi oli Compaqi mugavam müügijärgne teenindus.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Euroopa tarbijaühendused esitasid Temu peale ühiskaebuse
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.