Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Brändi tugevus näitab selle tähendust tarbija teadvuses

    Turunduse ülesanne on luua tugevaid margitooteid (brände) konkreetsele turule. Millest aga koosneb brändi tugevus?
    Margitoote (turunduslik) väärtus- , mille indikaatorid omakorda on: tuntus, kasutuskogemus, üldhinnang, turupositsioon, turupotentsiaal ja tarbija lojaalsus.
    Enamik brändiuuringute tellijaid armastabki jälgida eelkõige loetletud näitajate dünaamikat, sest need on sisult otsesed ja mõistetavad.
    Samas on aga pikas perspektiivis olulisem näha püsivamat ja komplekssemat trendi. Oleme selleks loonud brändi väärtusindeksi integraalse näitaja, mis sisaldab tuntust, kasutuskogemust, hinnangut ja potentsiaali ning nende kaudu ka positsiooni ja lojaalsuse näitajaid. Selline integraalne näitaja kirjeldab brändi turundusliku positsiooni ehk väärtuse muutusi stabiilsemalt ega allu üksikutele brändi tugevuse seisukohast väheolulistele sündmustele turul (näiteks ühekordne hinnasoodustuskampaania).
    Margitoote kvaliteet- , mille indikaatoritena võiks kasutada peamise konkurentsi-eelise olemasolu, oluliste kvaliteedinäitajate (need on eri tooterühmadel erinevad) võrdlevat hinnangut, kasutaja rahulolu ja prospektiivset lojaalsust. Viimane on protsent klientuurist, kes valiks järgmisel korral sama brändi uuesti.
    Kuna toote kvaliteet on turunduses tema võime rahuldada konkreetse tarbija vajadusi, on margitoote kvaliteet eelkõige tema tugevuse näitaja oma tarbijaskonna seas.
    Margitoote personaalsus- ehk kuvandi psühholoogiline eripära. Siin meie arvates standardsed indikaatorid puuduvad, kuigi on uuringufirmasid, kes selliseid mõõtmisi pakuvad. See ei tähenda, et taolisi indikaatoreid üldse luua ei saaks, kuid seda tuleb teha iga brändi või ala jaoks eraldi. Mõõtes näiteks automarkide ja õlle brändide personaalsust samade tunnustega, on tõenäoline, et me ei saa kummalegi pihta. Brändi personaalsuse ja selle dünaamika edasine mõõtmine on aga vajalik, et teada, millele ehitada turunduse strateegiline sõnum muutmaks kaubamärki brändiks ehk tähendusi omavaks märgiks. Teiseks on margitoote personaalsuse mõõtmine vajalik, et leida turu segmenteerimise alus.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Dow Jonesi indeks ületas 40 000 punkti piiri
Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks kerkis ajaloos esimest korda üle 40 000 punkti taseme kui USA aktsiaturud jätkasid tõusu septembris saabuva baasintressi kärpe lootuses.
Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks kerkis ajaloos esimest korda üle 40 000 punkti taseme kui USA aktsiaturud jätkasid tõusu septembris saabuva baasintressi kärpe lootuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Euroala majanduskasv hoogustus esimeses kvartalis Eesti majanduslangus Euroopa üks sügavamaid
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.