Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Civic käib eelkäija jälgedes

    Kui eelmine Honda Civic oli omal ajal ka väliselt vägagi atraktiivne, siis äsja müügile jõudnud uus Civic jätab tänasel automaastikul suhteliselt tagasihoidliku mulje. Ei midagi revolutsioonilist, disain on lihtne, väljapeetud ja kohati isegi igav. Ja seda nii väliskujult kui sisedisainilt.
    Tõsi küll, eelmainitu kehtib vaid sedaankerega Civicu kohta. Viieukseline luukpära, mis peaks Eestisse jõudma kevadel, on hoopis teisest puust auto ja näitustele sobiks ta vabalt ka kontseptautode stendi.
    Eestis paraku on hetkel saadaval vaid neljaukseline sedaan ja valik piirdub kahe ? 1,4 ja 1,6liitrise bensiinimootoriga. See aga ei tähenda, et Civic juba praegu ?tegija? ei oleks. Hoopis vastupidi. Uued mootorid on saanud juurde lisanjuutoneid ja 1,4liitrise variandi puhul on 130 Nm 4300 pöörde juures (eelmisel mudelil 120/4600 Nm/rpm) juba selline, et suurt vahet pole, millise käiguga parajasti sõita.
    Ehkki võimsus on jäänud endisele 90 hobujõu tasemele, annab kiirendus silmad ette märksa võimsamatelegi autodele. Seda just suurematel kiirustel. Näiteks kiirendus kolmanda käiguga 50?90 km/h jäi proovisõidul 8,4 sekundi piiresse, 90?120 km/h aga neljanda käiguga 9 sekundi piirimaile. Sellise näitajaga võib julgelt rinda pista mõne 1,6liitrise mootoriga sama klassi autoga. Uue 1,6liitrise mootori pöördemoment on 152 Nm 4300 pöörde juures minutis, võimust 110 hj.
    Ehkki pikkuselt on auto kasvanud vaid paar millimeetrit, on salongi avardumine silmaga nähtav ja jalaga tuntav. Seda suuresti tänu mootori koomale tõmbamisele ja oskuslikule armatuuri kujundusele. Juhi kõrval istuja võib lasta istme üsna ette, ilma, et põlved vastu sahtlit hakkaks käima. Kuid nii imelik kui see ka pole, kehtib sama ka juhi kohta. Jalad kaovad armatuuri alla, rool istub täpselt käes ja isegi pikemat kasvu mehe selja taha mahub teine samasugune vabalt ära.
    Ainus, mis negatiivse poole pealt silma torkab, on kindalaeka väike mahutavus ja kella puudumine.
    Civicu suurimad trumbid on hinna ja varustuse suhe. 1,4liitrise mootoriga variandi baashind on 189 000 krooni ja selle raha eest saab kaasa 4 turvapatja, ABS pidurid koos pidurdusjõu ühtlustajaga, elektriaknad, soojendusega elektrilised küljepeeglid, kesklukustus jne, jne. 1,6liitrine sama varustusega auto maksab 10 000 rohkem, selle veel 10 000 juurde panna, saab ka konditsioneeri.
    Suvel sai kolm aastat täis, kui ma eelmise põlvkonna Civicuga taksot olen sõitnud ja väikse proovisõidu tegin äsja ka uue Civicuga. Peab tunnistama, et vahe on täiesti tuntav ja ma ootan huviga, mida uus taksoeeskiri endaga kaasa toob. Kui mõõtmete osas mingeid väga suuri piiranguid peale ei tule, siis 1,6liitrise mootoriga Honda Civigu vastu võiks olemasoleva auto täiesti vabalt välja vahetada. Ruumi on tagaistmel tuntavalt rohkem, auto on vaiksem, mootori kinnitused ei kanna enam edasi mingit vibratsiooni, kõik vajalik on baasvarustuses juba olemas. Ka Honda mootorid on minu kogemuste põhjal väga head ja vastupidavad. Asi, mis mind veel mõtlema paneb, on Honda firmateeninduse suhteliselt kõrged hinnad. Aga igatahes olin ma uue Civicuga tutvust tehes üsna meeldivalt üllatunud.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.