Mobiilimüük kasvas aastaga 65 protsenti

Indrek Kald 01. veebruar 2001, 00:00

Nokia lõpptulemuseks jäi 86 947 mobiili, Motorolat eelistas mullu 29 722 klienti ja Ericssoni telefone 25 787 ostjat. Tuhande piirist ülespoole jäid ka Siemens 2838 ja Alcatel 1686 müüdud mobiiliga.

Üldarvestuses tundub Nokia olevat teistele püüdmatus kauguses, küll konkureerivad omavahel tugevalt Ericsson ja Motorola. Samas teatasid rootslased nädal tagasi Ericssoni mobiilitootmise mahamüümisest, seega alanud aastal ei pruugi Ericsson Eestis enam nii tugevat tulemust saavutada.

1999. aastaga võrreldes kasvatas oma osa müügis enim Motorola, nende kaubamärki kandvaid telefone osteti eelmisel aastal üle-eelmisega võrreldes 473 protsenti rohkem. Suurima languse elas üle Alcatel, kelle müüginumbrid kahanesid kahe aasta võrdluses 79%.

Motorola edu taga on peamiselt Q GSMi müük. Juba turuletuleku alguses neli aastat tagasi Motorola üheks oma põhitelefoniks valinud Q GSM müüs eelmisel aastal üle 26 000 Motorola mobiili. Lisaks mõjutas Motorola müüki positiivses suunas ka EMT aastalõpu kampaania, kus koos Simpeli kõnekaardiga anti Simplissimo-nimelises paketis ostjale ka Motorola telefon.

Alcateli languse põhjustas uute mudelite turule tuleku venimine. Eelmise aasta veebruaris Saksamaal CeBITi messil tutvustas firma mitut uudse disaini ja sisuga taskutelefoni, kuid ostjateni jõuavad need alles sel aastal. See omakorda lubab Alcatelil Eestis oodata tänavu kogumüügi paranemist.

Mudelite osas valitsevad turgu Nokia telefonid ? esikümnest pooled on Nokia aparaadid. Seejuures saavutasid juba teist aastat järjest kaksikvõidu Nokia mudelid 5110 ja 3210. Esimene neist jõudis müüki juba 1998. a suvel ja ei ole aastate lõikes liidripositsiooni seni loovutanud. Kvartali arvestuses on Nokia 5110 langenud paaril korral küll ka teisele positsioonile. Siiski võib väita, et alanud aastal 5110 enam etteotsa ei jõua. Vähemalt tänavu esimeses kvartalis läheb müügitabeli esikoht jagamisele tõenäoliselt Nokia 3210 ja jõulude eel tugeva stardi teinud 3310 vahel.

Esmofoni jae- ja diilermüügi juhi Hans Pajoma kinnitusel on mobiilimüügis saabunud odava hinnaklassi telefonide ajastu. ?Seda näitasid ilmekalt aasta neli edukat kampaaniaperioodi, kus kõik müüjad koostöös operaatoritega panustasid uute klientide hankimisse,? selgitas ta. Müüjate kandvaks jõuks oli alati mõni odav telefon, lisas Pajoma.

Tema kinnitusel hakkab sel aastal mobiilimüügis senisest olulisemat rolli mängima operaatorite turundustegevus. Põhirõhk jääb odava hinnaklassi telefonidele ja klientuur muutub aina nooremaks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing