Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Smarten müüb pääsu väikepoodi
Smarteni Liiva Keskuse ladudes kestab vilkaim tööaeg öösel kella kaheni. Selle ajani seatakse kokku partnerite kaubasaadetisi kauplustele. Smartenil on üha enam kliente, kes usaldavad tema kätte kogu kauba jaotuslogistika.
Firma logistikadirektori Martin Petjärve sõnul annab suur kaubatarnete arv parema võimaluse kauba viimiseks väiksematesse poodidesse. Ühte poodi viiakse mitme tootja toodang ning jaotuskulusid partnerite vahel jagades muutub ka väikestesse müügikohtadesse kauba viimine majanduslikult tasuvaks.
Sügisest Smartenilt logistika teenust ostev Põltsamaa Felix on müügijuhi Kalev Vunki kinnitusel juurde võitnud kuni 400 uut kauplust, kuhu nüüd ka Felixi tooteid müüki viiakse. ?Kuid me leiame, et sellest projektist annab veel välja pigistada küll ja küll,? ütleb Vunk, viidates et tegelikult on potentsiaalseid kliente, kelle juurde nüüd on ligipääs, üle tuhande.
Smarteni juhatuse esimehe Guido Kundla sõnul võivad tootjad väikepoodidesse jõudmiseks müüa oma kaupa ka suurtele hulgifirmadele. Sellega kaotab tootja aga kontrolli müügi üle ja ei suuda müüki enam mõjutada. Ka nõuavad hulgifirmad suuremate koguste ostmisel suuremaid allahindlusi. Logistikateenust sisseostes jääb aga müügi korraldamine tootja enda kätte. Mida rohkem ta kaupa maha müüb ja selleks vajalikku logistika teenust ostab, seda enam saab ta soodustust teenustasu osas.
Kundla sõnul on paljud ettevõtted strateegilise otsuse juures, kas arendada ise oma kaupade jaotuslogistikat või osta see teenus sisse. See on tõstnud huvi ka logistikateenuse müügi vastu. Üks suuremaid projekte on märtsis tööd alustav kolme hulgifirma Jungenti, Kaupmehe ja Abestocki, ühine logistikafirma Via 3L.
Ka Smarten loodab tänavu peamise käibetõusu saavutada just logistikateenuse müügi arvel. Selleks on juba lähiajal valmimas uued 2000 m² laopinda, kus ladustada oma partnerite kaupa.