Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendid süüdistavad sadamat

    Eesti Merelaevanduse asedirektor Viktor Palmet oli eile Äripäevas toimunud ümarlaua tarvis välja arvutanud ühe oma kaubalaeva Transbaltica kulutused Tallinna ja Helsingi sadamas.
    Saadud arveid kokku liites leidis ta, et ühe reisi kohta maksis laevafirma Tallinna Sadamale 2,3 korda rohkem kui Soomes. Sama laeva kohta tehtud arvutused aasta ulatuses näitasid, et 208 reisi pealt tuli erinevus 1,8kordne.
    Liites veel navigatsioonitasud, maksab sama laev Muugal aastas keskmiselt 1,7 korda enam kui Helsingis. Palmeti väitel on tulemused sarnased ka teiste Läänemere sadamatega võrreldes.
    Võrreldes tasuliikide osakaalu sadamatasude süsteemis, selgus, et Eestis on administratsioonitasud mitu korda kõrgemad kui mujal ja nende osakaal tasude hulgas ebaloomulikult kõrge. Seda põhjendas Palmet sellega, et kui 90ndate aastate algul läks lastimisteenus sadamalt üle operaatoreile, üldist tasusüsteemi eriti ei muudetud.
    ?Juhtkonna poolt kehtestatud kõrgeks jäänud tasud annavad momendil ülikõrge sadama rentaabluse,? märkis Palmet. Administratsioonitasude läbimõeldud vähendamisega saaks tema hinnangul soodustada kaubavoogude kulgemist läbi Eesti. ?Enamikus meiega konkureerivates riikides luuakse sel alal edu saavutamiseks erinevaid soodustingimusi,? lisas ta.
    Sadamatasud moodustavad 52 protsenti ASi Tallinna Sadam tuludest.
    Ümarlauas operaatoreid esindanud Petromaks Stividori juhataja Robert Lepiksoni sõnul sööb sadamale makstav kaubatasu enamiku firma kasumist. Tema juhitav firma maksis eelmisel aastal 4,3 miljoni krooni suuruse kasumi juures Tallinna Sadamale 4,8 miljonit krooni kaubatasu, saades vastu vaid 300 000 krooni eest remonti raudteel.
    ?Seda nimetan mina kalõmi kogumiseks,? lausus Lepikson. Olukorras, kus söe laadimise kaubaomanike poolt aktsepteeritav maksimaalne tariif on 28 krooni tonni pealt ja kaubatasu moodustab sellest ligikaudu 30 protsenti, minetab Tallinna Sadam selle kauba osas konkurentsivõime, lausus Lepikson.
    Lepiksoni sõnul on tingimused, mis eri firmadele sadamas antud, ebavõrdsed. ?Meil on kolm korda vähem kraanasid, kaks meetrit väiksem süvis ja oluliselt lühem kai, aga kohustuslik kaubakäive, millelt pealt maksu kasseeritakse, on ühesugune. Teised saavad selle koguse täis kahe kuuga ja võivad siis oma tariifid alla lasta ehk dumpingut harrastada,? selgitas ta.
    Tallinna Sadama juhatuse esimees Riho Rasmann tunnistas, et ettevõtte tariifisüsteem on jäik ja seda on juba eelmise sadamajuhtkonna sõlmitud pikaajaliste lepingute tõttu väga raske muuta.
    Rasmann lubas kaaluda ressursimaksu kehtestamise võimalust kaubatasu asemel. Sel juhul võrdsustuksid operaatorite töötingimused Tallinna Sadamas.
    Rasmann ütles, et on nõus juba varem sõlmitud lepingute üle läbi rääkima, kuid tingimusel, et sadama tulud ei väheneks. ?Oleme oma äriruumiga praegu rahul,? lausus ta.
    Tallinna Sadam on Rasmanni sõnul valmis kaubatasu vähendama vaid juhul, kui kauba kogus suureneb. ?Kui ühel kliendil tariifi vähendada, tuleks teisel samavõrra seda suurendada, kuid sellega pole keegi päri,? lisas turundusjuht Erik Sakkov.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.