Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kosmeetikafirma teeb naistest investorid
Investeerimispsühholoogia ütleb, et inimene paigutab oma raha kergema südame ja lahtisema käega ettevõtetesse, mille toodangut ta tarbib. Või nagu Ühendriikide investeerimisguru Warren Buffettki toimib ? raha tohib paigutada vaid ettevõtetesse, mille tegevusest aru saad. Sellest teooriast lähtudes võiksid meie investorite read kosmeetikafirmade kaudu täiendust saada seni investeerimisega tagasihoidlikult tegelevatest naisterahvaste näol, sest ilumaailma vägevate pakutav ei jäta naistest kedagi päris külmaks.
?Ma ei imestaks sugugi, kui me sellise asjade käiguga edaspidi kokku puutuksime,? tõdes investeerimispanga Suprema juhatuse liige Sten Sumberg. Senini, tõsi küll ei ole Suprema uksele koputanud ühtki teadlikult kosmeetikafirmade aktsiatesse investeerida soovijat. Pole ka midagi imestada, sest praegu tegelevad Eestis investeerimisega peamiselt mehed, lausus Sumberg.
?Kui seisaksin valiku ees, kas infotehnoloogia või kosmeetikafirma, siis tõenäoliseks valiksin kosmeetika,? ütles Sampo Panga turukommunikatsiooni direktor Ruth Laidvee. ?Kui keegi teeks mulle selgeks, et kosmeetikafirmadesse paigutamine on hea investeering, siis oleks see täiesti mõeldav,? tõdes Laidvee, kes eelistab investeerimisotsuste langetamisel kasutada spetsialistide abi.
Laidvee sõnul on kosmeetikafirmadel potentsiaali, sest nad tegelevad pidevatootearendusega, nende toodangut müüakse suurtes kogustes, kosmeetikatoodete reklaamid paistavad silma ning kõik see tekitab arvamuse, et neil firmadel läheb hästi.
Hansapanga aktsiaturgude osakonna juhataja Lauri Lind ütles, et isiklik eelistus lisab küll investorile enesekindlust, kuid ainult sellele investeerimisotsuse langetamisel tugineda ei tohiks ja vaadata tuleks siiski ka ettevõtte fundamentaalanalüüsi.
Kosmeetikatööstustel peaks majanduse arenedes hästi minema ja nende kasv jätkuma, sest mida suuremad on inimeste sissetulekud, seda enam ollakse valmis sellest ka ilu heaks loovutama.
L?Oreali aktsia tootlus on viimase kuue aasta jooksul olnud parem Dow Jones Stoxx 50 indeksist. L?Oreali ja Avoni aktsia on viimase aasta jooksul edestanud Dow Jonesi indeksit.