Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suurenenud reklaamikulutused toetuvad headele majandustulemustele

    Käesolev aasta algas turundajatele aktiivse reklaamitegevusega: hinnanguliselt olid reklaamikulutused esimeses kvartalis 16% võrra suuremad kui aasta tagasi. Meediareklaami turu kogumaht ulatus ligi 160 miljoni kroonini kvartalis.
    Ettevõtted toetusid suurema reklaamieelarve planeerimisel eelmise aasta headele majandustulemustele. Tarbijate sissetulekute ja tarbimiskulutuste kasvu kõrval sunnib mitmete valdkondade ettevõtteid reklaamitegevusse rohkem investeerima konkurentsi tihenemine. Näiteks kuuluvad kaks sideteenuste pakkujat (Levicom ja Eesti Telefon) reklaamijate esikümnesse.
    Meediakanalitüüpide vahel jagunesid reklaamikulutused järgmiselt: ajalehed ? 51%, ajakirjad ? 13%, televisioon ? 21% , raadio ? 11% ja välimeedia ? 4%.
    Kõige rohkem kasvas kanalitüüpide arvestuses ajalehtede ja raadiote tulu, vastavalt 18% ja 17%. Samas suurenes reklaamimaht vähemalt 10% võrra ka teistes vaatlusalustes kanalitüüpides ? televisioonis, välimeedias ja ajakirjades.
    Elektroonilises meedias on rahalise kasvu kõrval toimunud veelgi ulatuslikum reklaami mahuline kasv: suurenenud on allahindlusprotsendid, mahulist kasvu mõjutavad ka erikokkulepped suurklientidega.
    Tootegruppide lõikes panustasid eelmise aastaga võrreldes kõige rohkem reklaami mittealkohoolsete jookide turundajad (peamiselt Coca-Cola).
    Esimesse kvartalisse langesid mitmete suurte reklaamijate olulised kampaaniad, mõjutades positiivset kogutulemust. Reklaamijate pingerea esiviisikusse kuulusid Colgate-Palmolive, Procter & Gamble, Coca-Cola, Levicom ja Unilever. Colgate-Palmolive toetas aktiivselt nii Colgate?i, Palmolive?i kui ka Ajaxi kaubamärke. Procter & Gamble reklaamis esimeses kvartalis kokku 25 erinevat kaubamärki. Coca-Cola tegi põhikaubamärgi kõrval tugevalt Fanta ja Sprite?i reklaami ning tõi turule Minute Maid mahlad.
    Kaubandussektori areng ja konkurentsi tihenemine peegeldub reklaamipanuste jätkuvas kasvus.
    Majanduse üldist paremat seisundit kinnitavad äriteenuste ja kinnisvara pakkujate suuremad reklaamipanused. Samas oodatakse majanduskasvu tulemusena, et ka igapäevatoodete tarbimiskulutused kasvavad ? keskmisest enam teevad reklaami ka kodutarvete, kosmeetika ja isikliku hügieeni toodete tootjad, turustajad.
    Esimese kvartali reklaamimahu kasv annab lootust positiivseks reklaamiaastaks. Ometi ei maksaks veel kaugeleulatuvaid järeldusi teha, sest kasv võib olla paljuski mõjutatud suurte reklaamijate kampaaniate ajastusest.
    Eeltoodud andmed põhinevad Emori reklaamikulutuste uuringul Adex, mis trükimeedia ja televisiooni osas põhineb pideval monitooringul ning raadio ja välireklaami osas meediakanalitest kogutud teabel.
    Reklaamikulutuste rahalise suuruse hindamise aluseks olid meediakanalite hinnakirjades toodud maksumused, mida on eksperthinnangutele toetudes vähendatud allahindluste, tasuta või osaliselt tasutud reklaami arvestamiseks.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.