Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turunduses müüb kalkuleeritud emotsionaalsus

    Ratsionaalne teaduslik meetod aitab turundajal mõõta turuosi, valida sihtgruppe, panna paika valitavaid turundusmeetmeid, valida klientide mõjutuskanaleid ja mõõta tulemusi läbimüügi suuruse või turuosa kasvu järgi. Ilma selleta kaoks turundusest ratsionaalne iva ja kogu protsess muutuks mõõdetamatuks tegevuste jadaks. Kuid arvata, et selline asi on turunduses määrav, oleks ekslik.
    Meenub lugu ühest Saksa firmast, kes müüb Baltikumis ülikalleid tehnoloogilisi seadmeid (iga seade maksab vähemalt miljon krooni). Potentsiaalseid kliente võib antud juhtumil üles lugeda kahe käe sõrmedel. Mis oleks lihtsam, kui kõik võimalikud kliendid isiklikult läbi käia ja vaadata, kas müüb või ei. Tegelikult on asi osutunud teistsuguseks. Firma müügijuhi sõnul on aidanud seadmeid maha müüa hoopiski asjaolu, kas ja kui tugev positiivne emotsioon on suudetud tekitada ostjafirma juhtkonnas. Isegi siis, kui ettevõttel seda seadet väga vaja on, saab ostu eelduseks positiivne emotsionaalne side seadet pakkuva firma ja tema tootega. Ratsionaalsusega on siin ilmselt vähe pistmist. Turundusteoreetik Jack Trout on öelnud, et turundus ei ole lahing toodete, vaid tajude vahel ning et võimsaim mõiste turunduses on sõna. Sõna, mis müüb.
    Võimas sõnaline ja seda toetav visuaalne kujund mõjutab erinevaid tajusid, arvamusi, väärtushinnanguid ja lõpuks ka ostuotsuseid. Seega teeb just emotsionaalselt tugeva pingeväljaga sõnum ära turunduses sisulise ehk põhitöö.
    Tarbija ootab, et lisaks toote või teenuse pakkumisele oleks sul talle ka midagi öelda.
    Miks ta peaks kasutama sinu firma teenuseid? Millise lisaväärtuse saab ta sinu firma kaupa või teenust ostes? Kuidas sobib see tema mõttemaailma ja väärtushinnangutega?
    Kui turule tuuakse võimsam ja parem auto või arvuti ning läbimüügid jäävad oodatust kesisemaks, siis kõik juurdlevad, mis on uuel mudelil viga. Ilmselt ei tekkinud tarbija väärtusahelas positiivset äratundmisrõõmu. Mis vahe on Hansa- või Ühispangal, EMT-l või Radiolinjal, Arielil või Omol? Väiksemad erinevused on kindlasti ka füüsilised, ent suurim eristumine toimub potentsiaalsete ja olemasolevate klientide peas, kus on emotsioonide abil suudetud kujundada erinevaid imagoid ühe või teise firma ja tema pakutavate toodete, teenuste kohta.
    Turunduskommunikatsiooni protsessi võtmeteguriks saab tarbijas õige emotsiooni tekitamine, milleks on hea kasutada ratsionaalseid mõõdetavaid turundusvõtteid. Kui positiivse emotsiooni tekitamine tarbijas õnnestub, on ka müügiedu kerge prognoosida, kui ei teki, on äriedu kaheldav. Iga firmal ning tema pakutaval tootel, teenusel on tarbija teadvuses erinev nägu. Kui kahe firma tooted on äravahetamiseni sarnased, ei saavuta müügiedu mitte kumbki.
    Tarbijatele pakutav emotsioon peaks oleks stabiilne. Muutes pidevalt sõnumit, ei pruugi emotsiooni välja kujuneda. Samas tuleb emotsiooni vastavalt aja nõuetele muuta või värskenda (EMT lepatriinu, Hansapanga imagomuutus), püüdes samas säilitada teatud järjepidevust.
    Turul toimub pidev konkurents ja võitlus kaubamärkide, mitte kaupade vahel. Firma, kelle toode/teenus on põnevam, usutavam, ilusam, veenvam, sõbralikum ? see saavutab ka suurema edu.
    Autor: Urmas Espenberg
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimese kvartali tulemused tõstsid Snapi aktsia hinda neljandiku võrra
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.