Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pärnits seljatas Remmeli
Küsitletud suhtekorraldusvallas tegutsevate inimestele ei meenunud juhtumit, kus Eesti ettevõte oleks vabandanud oma reklaami pärast. Sama kinnitas ka Eesti Reklaamiagentuuride Liidu (ERAL) president Marek Reinaas: ?Arvan, et selline juhtum on esmakordne.?
Reinaasi sõnul on ERALi liikmed, kes esindavad umbes 80?90 protsenti kogu reklaamiasjandusest Eestis, allkirjastanud heade tavade koodeksi ? seetõttu polegi esinenud vabandamist nõudvaid juhtumeid.
?Antud reklaami puhul ei näe küll samas midagi, mis oleks seaduse või heade tavadega vastuolus,? lausus Reinaas. ?Aga kui üks organisatsioon tundis ennast solvatuna, siis on ikka viisakas vabandada. Saku Õlletehas on korralik firma ja mõtles seda arvatavasti täiesti tõsiselt.?
Samas ei unustanud Reinaas kandmast ühte plussi ka ametiühingliidri Kadi Pärnitsa kontole. ?Arvan, et ametiühingujuht on äärmiselt geniaalse PR-tunnetusega inimene, kes leiab alati suurepärase hetke nii endale kui organisatsioonile tähelepanu tõmbamiseks.?
Saku Õlletehase suhtekorraldusjuhi Urmas Paili sõnul sai reklaam, kus parodeeriti pehme keelega raadiodiktorit, tehtud teadlikult mitte kasutades paari aasta tagust originaalsaadet üks-ühele. ?Samal ajal reklaami eetrisse minekuga oli Ida-Virumaal kaevurite ametiühingu protestiaktsioon, pinged olid kõrgele aetud ning ilmselt seetõttu tehtigi reklaamist kaugeleulatuvaid järeldusi,? selgitas ta.
Pail lausus, et kuigi õlletehas ei näinud reklaamis mingit seaduserikkumist, otsustati pinged maandada ning vabandati ametiühingute ees, kasutades neid meediakanaleid ? ajalehed Postimees ja Põhjarannik ? mille kaudu konflikt avalikkuse ette jõudis.
Teleklipi tootnud reklaamifirma Division projektijuht Klarika Lepamets ütles, et antud reklaamiga pole eiratud reklaamiseadust ega ka tahetud ametiühinguid halvustada. ?Loetud tekstis oli kokku miksitud lauseid originaaltekstist, samas puudus sel sisu,? lisas ta. ?Tekst andis mõista, et inimene pole töö juures kaine ning reklaamklipi idee oli taunida sellist olukorda.?
Ametiühingujuht Kadi Pärnits ütles, et kohtutee ning kahjutasu valimisele eelistas Ametiühingute Keskliit rahulikumat lahendust. ?Eks igaüks võib ju eksida,? tõdes ta. Pärnitsa sõnul vabandas Saku Õlletehase juht Cardo Remmel juhtunu pärast ning samuti jäeti ära väikeste reklaamklippide näitamine teles.
Ettevõtte võimalikku seaduserikkumist kommenteerides viitas Pärnits nii kaudselt halvustavale reklaamile kui ka nime õiguseta kasutamisele, millega kahjustatakse ametiühingute mainet.
Õlletehase ja ametiühingute vahelise konflikti puhkedes nimetas Ahtme kaevanduse ametiühinguliider Valdor Ernits Saku õllereklaami kogu Ida-Virumaa mõnitamiseks. ?See reklaam hakkas jooksma pärast meie miitingut ja sellega püütakse vägisi ülejäänud Eestile jätta muljet, et Ida-Virumaa, ametiühingud ja purjus inimesed kuuluvadki lahutamatult kokku,? tsiteeris Põhjarannik.