Endine Maapanga pankur kantis bussifirma vara

Virkko Lepassalu 14. juuni 2001, 00:00

Arvo Sarapuu perefirma, Järve Bussipark, kes omandas Järve ATP vara, hangib Kohtla-Järve linnaliini busside jaoks kütust kahe firma, ATG Oil ja Oilfield kaudu. Tegemist on 40 000kroonise kapitaliga osaühingutega, mida iseloomustab telefoninumbrite puudumine.

Firma siseelu tundva inimese andmetel ostetakse Kohtla-Järve linna busside käigushoidmiseks riiulifirmadelt kütust hinnaga umbes 7,5 krooni liiter.

Järve ATP tegevjuht Enno Tamm teatas eelmise aasta novembri lõpus ETA-le hinnatõusu põhjendades, et praegu maksab diislikütus firma jaoks 9,5 krooni.

Kokku sõidavad Kohtla-Järve linnaliine sõitvad bussid kütust läbi enam kui miljoni krooni eest kuus. Sarapuu olukorda raskendab asjaolu, et maavalitsus võttis aasta alguses ära kaks miljonit krooni dotatsiooni.

Allikate väitel on see peaaegu ainus tee kütuse hankimiseks, sest pärast enam kui miljoniliste võlgade tekkimist kahele kütusefirmale ei söanda kütusemüüjad Sarapuu firmaga tegemist teha.

ATG Oili juhatuse liikmeks on registreeritud Arvo Sarapuu tütar Meril Sarapuu, kes ei pidanud end pädevaks firma majandustegevusest rääkima.

Asjatundjate väitel võimaldab Sarapuu rakendatav skeem perefirmal teenida.

Perefirma ostab kütust odavamalt sisse kui edasi müüb ning vaheraha jääb n-ö perekonda. Järve Bussipargi üks juhtidest on Arvo Sarapuu sugulane Rainer Sarapuu.

Arvo Sarapuu ei soovinud Kohtla-Järve bussimajanduse teemal end nädalase välismaal viibimisega vabandades vestelda.

Firmat tundvate inimeste andmetel vahetati viimastel kuudel ATG Oil Oilfieldi vastu põhjusel, et ATG Oilil puudus kütusega kauplemiseks vajalik turuluba. Oilfield on asutatud riiulifirmade müüjatena tuntud perekond Krachtide abil.

Arvo Sarapuu firma üritab Kohtla-Järvel konkureerida OÜ VS Angirasega. Selle kümned Mercedese mikrobussi sõidavad vandel suitsevatel bussipargi Scaniatel sabas ning korjavad sõitjaid.

Arvo Sarapuu firma Lucius Kaubandus ostis Kohtla-Järve munitsipaalettevõtte Järve ATP vara mõne uuema bussi hinna, 2,5 miljoni krooni eest ära 26. veebruaril.

Dokumentidest selgub, et tolleks ajaks oli firma pankrot möödapääsmatu: ettevõttel oli 13 miljoni krooni eest võlgu, mida Sarapuu enne ostu ka teadis.

Pankrotihalduri, maavalitsuse ametnike jt andmetest nähtub, et ainus võimalus ellu jäämiseks oli vara firmast välja kantida.

Praeguseks on Järve ATP ilma varata. Nii bussid kui hooned on kohe pärast ATP ostu märtsi alguses vormistatud ASile Järve Bussipark. See on võlgades bussipargi ära ostnud Lucius Kaubanduse uus ärinimi.

Müügileping sõlmiti tingimusel, et 43 sõiduki, peamiselt busside väärtus, üks miljon krooni makstakse võrdsetes osades ära 2005. aastaks.

Tänaseks ei ole perekond Sarapuud busside ostmiseks veel sentigi kulutanud. Hoonete eest on nad maksnud ümmarguselt 875 000 krooni.

Järve ATPsse jäi maha 13 miljoni krooni eest võlgu: 6,2 miljonit krooni maksuametile, 1,5 miljonit krooni kütuse eest ASile Kris Kütus, lisaks 1 miljon krooni samuti kütuse eest ASile Kagu Petrool, töötajate palgad jne.

Kuna Järve ATP vara muutus Järve Bussipargi omandiks, pole Järve ATP võlausaldajatel suurt lootust.

Pankrotihalduri Terje Eipre väitel jäi Järve ATPsse vara 748 641 krooni eest. See koosneb tänaseks vananenud bussside varuosadest. ?Minu hinnangul pole neil turuväärtust,? väitis Eipre. Muud vara on umbes poole miljoni eest, kuid igal juhul ületavad kohustused halduri teatel vara vähemalt 11 miljoni krooni võrra.

12. märtsil algatati vara liikumise uurimiseks Järve ATPst Järve Bussiparki kriminaalasi. Seda on praeguseks umbes kuu aega menetlenud keskkriminaalpolitsei, kuid mingitest tulemustest on politseinike väitel veel vara rääkida.

Ida-Viru maksuameti andmetel peaks uus katse asja kohtus arutada toimuma 21. juunil.

?Järve ATP on seni venitanud,? ütles Ida-Viru maksuameti direktori kohusetäitja Raissa Vares.

?Arvan, et töötajad saavad oma raha ilmselt siiski kätte ning osaliselt saab selle ka maksuamet,? ennustas Terje Eipre.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing