Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Juuni automüük oli mitmekesine
Juunikuu automüügi suurimad tõusjad on n-ö seinast seina. Suurima protsentuaalse hüppe tegid luksuslikud Jaguar ja Chevrolet, kuid nende müüginumbreid arvestades ei ole selline protsent ka teab mis eriline sensatsioon. Mõnes kuus müüakse üks, teises kaks ja ongi sada protsenti käes. Sestap võib märksa tõsisemateks tõusjateks nimetada hoopis teisest puust tegijaid: Korea autosid Hyundaid ja Kiat ning samuti lihtrahvale taskukohast jaapanlast Suzukit. Tänavuse tippmargi tegi juunis ka BMW ning pärast maikuu hetkelist langust rühib pidevalt ülesmäge vana tuntud Ford. Ja eks mille muu kui uue Mondeo najal, mis juunis möödus oma klassis sellisest tuntud tegijast nagu Toyota Avensis ja poolaasta kokkuvõttes on temast maas vaid ühe autoga.
Müüduim automark oli juunis taas Peugeot, kuid märgata on, et Peugeot 206 domineerimine autoturul hakkab tasapisi järele andma. Ja seda tänu 206 vanemale vennale 307-le, kes osa turust väga kiiresti endale on haaranud. Juunis müüdud 34 uut 307t on uustulnuka kohta väga hea tulemus.
Langejate rivi esiridades on aga samuti need müüjad, mille läbimüük kord suureneb, kord väheneb ja müüginumbrid enamasti allapoole 10 piiri jäävad. Seetõttu tegi arvuliselt suurima languse läbi hoopis Nissan, kuid seda mitte kehva müügi, vaid mais müüdud suurema partii tõttu. Tõsi küll, 52 autot on Nissanil tänavu väikseim kuu müüginumber, kuid arvestades juunikuist unisust automüügis, pole selles midagi imestada. On ju suurem osa põhitegijaid juunis just miinuspoolel ning kogumüük 14% maikuust madalam. Sellele vaatamata oli tegemist igati korraliku müügikuu ja taas juuni kõigi aegade rekordiga. Aastate automüügigraafikud teevad iga kord juuni kohal jõnksu allapoole, nii ka tänavu. Küll selle vahega, et kui mullu müüdi juunis 945 uut sõiduautot, siis tänavu tervelt kolmandiku võrra rohkem.
Poolaasta kokkuvõttes tõusid esikümnes koha võrra Opel ja Honda, kellele pidid alla vanduma Nissan ja Mazda. Opel müüb endiselt hästi Astrat, Hondal saabus aga müügile 5ukseline Civic, mis selle margi tuntust veelgi tõstab.